- نویسنده : مدیر مسئول
- 23 آذر 1400
- کد خبر 7612
- 246 بازدید
- دیدگاهها برای مبنای جامعهالزهرا(س) در پذیرش، حرکت به سمت کیفی و به گزینی است بسته هستند
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش قم گویا، سرکار خانم سیده زهره برقعی در نشست خبری پذیرش و ثبت نام آزمون ورودی داوطلبان سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ جامعه الزهرا علیهاالسلام که در سالن جلسات مدیریت برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسب ولادت باسعات حضرت زینب علیهاالسلام، اسطوره صبر و مقاومت و اولین روز گرامیداشت هفته پژوهش، عنوان کرد: جامعه الزهرا سلاماللهعلیها برای هفته پژوهش برنامههای مختلف در نظر گرفته است، ما تقاون آغاز پذیرش با ای دو مناسبت بزرگ به فال نیک میگیریم و امیدواریم بتوانیم بانوانی پیرو رهرو راه حضرت زینب علیهاالسلام و کسانی که در تمدن نوین اسلامی میتوانند نقش آفرینی کنند، به جامعه مهدی تقدیم کنیم.
جامعه الزهرا سلاماللهعلیها به رشد همه جانبه طلاب توجه و اهتمام ویژه دارد
مدیر جامعه الزهرا سلاماللهعلیها اظهار داشت: دین مبین اسلام به تمام ابعاد وجودی انسان توجه داشته و نظام تعلیم و تربیت دینی باید بر این اساس تدوین و اجرا شود، از این روز جامعه الزهرا سلاماللهعلیها به رشد همه جانبه طلاب در همه ابعاد فردی، اجتماعی، خانوادگی، مهارتی، عبادی و غیره توجه و اهتمام دارد و در تمام ابعاد برنامه دارد و برای طلاب برنامه ریزی میکند.
دکتر برقعی افزود: در جامعه الزهرا سلاماللهعلیها برای توانمند سازی طلاب و برای اینکه بتوانند در مسئولیتهای خود تأثیرگذار و کارآمد باشند، برنامههای مختلف و تأثیرگذاری در حال تدوین است و برخی از این برنامهها اجرایی شده است.
وی ادامه داد: دورههای تربیت تدوینگر، تربیت مشاور، تربیت مبلغ متخصص، تربیت پژوهشگر، تربیت مترجم، پاسخگو به سوالات فقهی و راه اندازی انجمنهای علمی، نشستهای علمی، کرسیهای آزاد اندیشی و بصیرت افزایی برای توانمندی سازی طلاب برگزار میشود و طرحهای مختلف مانند طرح شمیم، راه اندازی کانونهای استانی، جشنواره بانو امین و ۱۶ نشریه داخلی از جله فعالیتهای این مجموعه است.
نقش اساسی بانوان طلبه در تحقق تمدن نوین/برنامهریزی دورههای مهارتی در قالب نظام آموزشی
مدیر جامعه الزهرا سلاماللهعلیها تصریح کرد: نکته ای که امسال مورد تأکید ما است، تربیت طلابی است که بر اساس استعداد، ظرفیت، علاقه و اقتضائات خاص فردی و اجتمای بتوانند تأثیرگذار و کارآمد باشند؛ تربیت طلابی که بر اساس استعداد و ظرفیتهای خود به سمتی حرکت کنند که در تحقق تمدن نوین نقش اساسی داشته باشند.
برقعی تأکید کرد: ما اهتمام داریم در پذیرش جامعه الزهرا سلاماللهعلیها به سمتی حرکت کنیم که از ابتدای پذیرش، این استعدادها و ظرفیتها شناسایی شوند و در فرایند تحصیل به فعلیت برسد تا در هر نقشی که استعداد دارند، مؤثر و کارامد باشند.
وی بیان داشت: دورههای مهارتی در چند سطح برنامه ریزی شده و در فرایند تحصیل و در قالب نظام آموزشی محقق میشود؛ به عنوان مثال در بحث دوره عمومی، ما بحث توانمندی اساتید را داریم تا اساتید با روشهای نوین آشنا شوند و با برگزاری دورههای ارتقایی برای طلاب اثربخش باشند.
مدیر جامعه الزهرا سلاماللهعلیها افزود: ما در دوره عمومی، چهار درس روشی شامل روش تحصیل، تبلیغ و سخنوری، تدریس و تحقیق را داریم، اما در برنامههای جدید، این دورهها در نظام آموزشی دیده میشود، یعنی در برنامه ریزی جدید، طلاب در حین تحصیل این مهارتها را میآموزند و نظام مهارتی جامعه الزهرا سلاماللهعلیها در حال تدوین است.
جامعه الزهرا سلاماللهعلیها برای همه مشتاقان و طالبان تحصیل علوم دینی برنامه دارد
برقعی خاطرنشان کرد: امروز جامعه الزهرا سلاماللهعلیها برای همه مشتاقان و طالبان تحصیل علوم دینی برنامه دارد و طرحهای مختلف در بخشهای متعدد به صورت نیمه وقت، تمام وقت، آزاد و به سه روش حضوری و غیرحضوری و مجازی برگزار میکند و هر بانویی که دوست داشته باشد میتواند در یکی از برنامهها مطابق برنامه زندگی خود برای تحصیل شرکت کند.
وی یادآور شد: بانوانی که نتوانند در برنامههای رسمی شرکت کنند، در برنامه حوزه آزاد که در حال توسعه است و همچنین دورههای کوتاه مدت معارف اسلامی میتوانند ثبت کنند. یعنی هر فردی که به تحصل علوم و معارف دینی علاقه داشته باشد، میتواند در برنامههای جامعه الزهرا سلاماللهعلیها شرکت کند.
مبنای جامعه الزهرا سلاماللهعلیها در پذیرش رسمی، حرکت به سمت کیفی و به گزینی است
عضو هیئت امنای جامعه الزهرا سلاماللهعلیها در ادامه با بیان اینکه مبنای جامعه الزهرا سلاماللهعلیها در پذیرش رسمی، حرکت به سمت کیفی و به گزینی است، گفت: رویکرد ما در سطح دو برای ساماندهی افراد دغدغه مند جهت یادگیری معارف اسلامی حداکثری است تا از برنامههای آموزشی بهره مند شوند اما در سطح سه و چهار بیشتر بحث نخبه گزینی است.
برقعی تصریح کرد: تحصیل در جامعه الزهرا سلاماللهعلیها یک زنجیره معنادار و هدفمندی را تشکیل میدهند، به طوریکه از مهد کودک تا سطوح عالی حوزوی و دانشگاهی را داریم.
تحصیل ۲۰ هزار طلبه از ۵۰ ملیت جهان در جامعه الزهرا سلاماللهعلیها
وی با اشاره به فعالیت بخشهای حوزوی، دانشگاهی و دانش آموزشی در جامعه الزهرا سلاماللهعلیها، عنوان کرد: در جامعه الزهرا سلاماللهعلیها بیش از ۲۰ هزار طلبه از ایران و ۵۰ ملیت جهان در حال تحصیل هستند و هم اکنون پذیرش و ثبت نام آزمون ورودی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در سطوح مختلف دو، سه، چهار و دوره عالی فقه و اصول آغاز شده است.
مدیر جامعه الزهرا سلاماللهعلیها همچنین به دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی زیر نظر جامعه الزهرا سلاماللهعلیها اشاره کرد و اظهار داشت: این دانشکده در ۱۱ رشته تحصیلی دانشجو میپذیرد و هزار دانشجو در این دانشکده تحصیل میکنند.
برقعی اضافه کرد: مجتمع آموزشی تربیت هدی از پیش دبستانی تا دبیرستان دانش آموز دارد و شعبههایی در سراسر کشور دارد.
وی در ادامه، بیان داشت: جامعه الزهرا سلاماللهعلیها ضمن اینکه به برنامههای علمی و آموزشی توجه میکند، برای نشاط جسمی، روحی و اخلاقی طلاب برنامه دارد و تحولات لازم انجام خوهد شد تا طلابی سالم، صالح و مصلح را به اجتماع تحویل دهیم.
مدیر جامعه الزهرا سلاماللهعلیها خاطرنشان کرد: امروز سراسر کشور و جهان از خدمات این مؤسسه علمی حوزوی بهره مند هستند و بسیاری از مدیران و اساتید بین الملل در کشورهای مختلف را دانش آموختگان جامعه الزهرا سلاماللهعلیها تشکیل میدهند.
سیاست جامعه الزهرا سلاماللهعلیها در پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱
برقعی با بیان اینکه دانش آموختگان جامعه الزهرا سلاماللهعلیها در نهادهای مختلف از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه ها، موسسات فرهنگی و پژوهشی خوش درخشیدند و توانستند نقش آفرین باشند، عنوان کرد: جامعه الزهرا سلاماللهعلیها یک مجموعه فراملی است که در سطح بین المللی عمل میکند و شناخته شده است.
وی با بیان اینکه امسال در پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، دو سیاست را مورد توجه قرار دادیم، گفت: ابتدا اولویت دهی به جذب نخبگان و استعدادهای برتر و ایجاد ارهکارهای مناسب جهت شناسایی و جذب حداکثری نخبگان علاقه مند به تحصیل علوم دینی است.
مدیر جامعه الزهرا سلاماللهعلیها افزود: در سطح دو رویکرد ما بر پذیرش اکثریت است، اما در همین برنامه، به نخبگان توجه خاص شده و برای آنها برنامههای ویژه تدوین میشود.
دکتر برقعی تصریح کرد: دومین سیاست ما در پذیرش سال آینده، توجه به نیازهای محلی، منطقه ای و بین االملل در جذب طلاب است، چنانچه در پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به مناطق کم برخوردار و محروم توجه ویژه خواهد شد.
https://qomgoya.ir/?p=7612