×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کانون های فرهنگی و هنری مساجد، بزرگترین نقطه قوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین روح الله رهبری مشاور ارشد و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز(پنجشنبه۱۷ اسفندماه) در همایش گرامیداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که در قم برگزار شد گفت: دشمن بعد از ۸ سال دفاع مقدس و ناامیدی از اینکه بتواند در عرصه نظامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی را به زانو درآورد به این نتیجه رسید که راه حل اضمحلال این نظام مقدس عملیات فرهنگی و تهاجم فرهنگی است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همگان را از وجود چنین شرایطی آگاه کردند ادامه داد: در آن دوران قوه عاقله نظام به این نتیجه رسید که در مقابل این تهاجمات همه جانبه فرهنگی باید اتفاقات پدافندی و حتی آفندی اتفاق بیفتد و تشکیل ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از جمله ی این تدابیر بود؛ به این جهت که اگر بچه های مسجد ، مومنین و متدینین خود وارد عرصه نشوند چه بسا همه زحماتی که برای آن خون ها ریخته شده بود و خون دل ها خورده شده بود از دست می رفت لذا این اتفاق بهنگام و بدرستی رقم خورد.

حجت الاسلام والمسلمین رهبری تصریح کرد: بعد از گذشت ۳۱ سال از این اتفاق، امروز شاهد اتفاقات مبارکی هستیم که در این سه دهه افتاده و شاهد حضور تربیت شدگان کانون های مساجد در عرصه های مختلف حاکمیتی و مدیریتی کشور در سطوح مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه این ظرفیت عظیم بیش از این ها می توانست باری از دوش نظام بردارد که هنوز کاملا محقق نشده است گفت: این امر دلایل مختلفی داشته است که تغییر دولت ها یکی از مهم ترین دلایل آن است.

مشاور ارشد و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: اما آنچه در دولت حاضر اتفاق افتاد آغاز کار دولت با شعار « نهضت بازگشت به مساجد» بود ومسجد را اولویت کار خود در عرصه فرهنگ و هنر قرار داد.

وی با اشاره به بازدید اخیر رییس جمهور از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آقای رییس جمهور در این بازدید، بزرگ ترین نقطه قوت وزارت ارشاد را کانون های مساجد برشمردند و تاکید کردند که همه مساجد کشور باید دارای کانون فرهنگی هنری شود و این نگاهی است که به این ظرفیت عظیم و وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رهبری تصریح کرد: اما استفاده از این ظرفیت عظیم از یک سو ناظر به توانمندی های مادی و ظاهری ماست که تلاش می کنیم با استفاده از نیروهای متعهد، توانمند و صاحب فکر و اندیشه رقم بخورد.

 

وی ادامه داد: بخش مهم دیگر ناظر به این است که توفیقات الهی چقدر شامل حال ما شود که لازمه آن این است که روزانه دست ما از دامان اهل بیت(ع) کوتاه نشود تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

 

مشاور ارشد و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه فرصت ها به سرعت می گذرد گفت: باید از لحظه لحظه ی این فرصت ها استفاده کنیم و این ظرفیت عظیم را به نتیجه مطلوب برسانیم.

وی تصریح کرد: کانون های مساجد یک بسته کامل در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، دینی، هنری و .. برای اهالی مسجد و محله در بخش ها و مدل های مختلف محسوب می شود که در لحظه مورد نیاز نظام و کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین رهبری ادامه داد: به همین جهت باید نیروهایی تربیت و آموزش دیده شوند که بتوانند باری از روی شانه نظام و انقلاب بردارند تا برسند به کار فرهنگی که نقطه اوج این کارها، کار قرآن است.

وی افزود: کار قرآن در این دوره با عنایت به فرمایشات و توصیه های مقام معظم رهبری در اولویت کار ستاد کانون های مساجد کشور قرار گرفت چراکه این همه تاکید و توصیه باید درجایی لبیک گفته می شد تا حق مطلب ادا شود؛ در همین راستا سی هزارمین جلسه قرآنی که مطابق فرمایش حضرت آقا از کرسی های تلاوت هست هفته گذشته درمسجد جامع شهر سنندج برگزار شد.

مشاور ارشد و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خطاب به مدیران کانون ها تصریح کرد: عرصه ها برای فعالیت شما متعدد است و یک بسته کامل در اختیار دارید و کسی که در این مسیر پرفروغ وارد می شود به سلاح علم و ایمان و فرهنگ و هنر مجهز خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights