×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم برگزار می‌شود

محمد کاظم رضوانی عصر امروز در نشست خبری بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم که در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های هنری و سینمایی یکی از اقدامات مهم اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در طول سال است و امسال نیز جشنواره استانی تئاتر قم با حمایت اداره‌کل و مشارکت سازمان فرهنگی شهرداری قم و همراهی خوب هنرمندان استان برگزار خواهد شد.

 

وی به ظرفیت قم در تربیت هنرمندان متعهد و متخصص اشاره کرد و گفت: هنرمندان استان قم در عرصه‌های مختلف هنری قابلیت خود را نشان داده‌اند و موفقیت‌های چشمگیری را برای استان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی کسب کرده‌اند.

 

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به دنبال توسعه تئاتر و حمایت از گروه‌های نمایشی است و بر همین اساس جشنواره استانی تئاتر نیز مورد توجه ویژه اداره‌کل قرار دارد.

 

رضوانی در ادامه به انتصاب اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش قم اشاره کرد و گفت: به پیشنهاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و موافقت مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آقایان سیدحسین فدایی‌حسین، محمدرضا آزاد، عبدالله بیگی، روح‌الله رمضان‌پور کریمی و سرکار خانم صدیقه مشایخی به مدت دو سال به عنوان شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش قم، منصوب شدند.

 

وی با اشاره به انتصاب سرکار خانم صدیقه مشایخی به عنوان دبیر بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم، گفت: امسال به نوعی سنت‌شکنی شد و برای نخستین بار یکی از بانوان هنرمند قم به عنوان دبیر جشنواره منصوب شد.

 

وی همچنین از تلاش برای ثبات در دبیرخانه جشنواره استانی تئاتر قم خبر داد و گفت: از دوره آینده دبیر اجرایی جشنواره به مدت سه سال فعالیت خواهد داشت تا امکان برنامه‌ریزی مناسب‌تری را برگزاری جشنواره داشته باشد.

 

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ادامه با بیان اینکه جشنواره استانی تئاتر قم در روزهای ۲۴ تا ۲۷ آبان‌ماه برگزار می‌شود، گفت: تمامی سالن‌ها و ظرفیت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برای برگزاری این جشنواره در اختیار دبیرخانه قرار دارد و نمایش‌ها در تالار فرهنگ و هنر، تالار شهید آوینی و پلاتوی ماه اجرا خواهند شد.

 

رضوانی در خصوص موضوعات نمایش‌های راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره استانی تئاتر قم، گفت: آثار امسال از تنوع موضوعی برخوردار است و نمایش‌هایی با موضوعات مذهبی، دفاع مقدس، اجتماعی، سیاسی و ادبیات کلاسیک جهان به بخش مسابقه راه‌یافته‌اند.

 

وی همچنین از تلاش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برای توسعه تئاتر در شهرهای جعفرآباد و کهک خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اجرای آثار خیابانی در دو شهر کهک و جعفرآباد دنبال خواهد شد و امیدواریم در دوره بعدی جشنواره شاهد آثاری از این دو شهرستان نیز باشیم.

 

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پایان به مشارکت سازمان فرهنگی شهرداری قم در برگزاری جشنواره استانی تئاتر قم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امسال هم سازمان فرهنگی در بحث تبلیغات شهری و فرایند برگزاری جشنواره مشارکت خوبی داشت که از مسئولان این سازمان نیز قدردانی می‌کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights