×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مذهب تشیع صراط مستقیم اسلام و رسالت است/ نقش مهم امام صادق(ع) در حراست از مکتب

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری دوشنبه شب در ویژه برنامه عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) که در حرم حضرت علی بن جعفر(ع) برگزار شد اظهار کرد: پیروان اهل بیت عصمت و طهارت به شیعه جعفری معروف هستند و این شهرت، به خاطر این است که مبانی، فکری، اعتقادی، فقهی و درس زندگی را از امام صادق(ع) گرفته‌اند.

وی افزود: دوست و دشمن در حق امام صادق(ع) جملات بلند و مهمی گفته‌اند که نشان‌دهنده جایگاه علمی، فقهی و معنوی ایشان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه شیعیان چهار، پنج و شش امامی هم وجود دارند گفت: افتخار به این است که شیعه اثنی‌ عشری هستیم و این توفیق به خاطر هدایت‌های امام صادق(ع) است.

وی ادامه داد: برخی از ما، شیعه جغرافیایی هستیم که دلیل آن به دنیا آمدن در یک محیط و کشور شیعی است و شاید این نوع اعتقاد، شامل اطلاع کافی از مبانی تشیع نباشد؛ بعضی هم شیعه شناسنامه‌ای هستند که صرفا به خاطر به دنیا آمدن در یک خانواده شیعه است و در عین حال بعضی هم شیعه سطحی به شمار می‌روند زیرا فقط به یک سری ظواهر مکتب تشیع پایبند هستند.

اسکندری عنوان کرد: در این بین شیعیان واقعی هم داریم، کسانی که مورد عنایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و به خصوص امام صادق(ع) قرار می‌گیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه امام باقر(ع) در روایتی، ویژگی‌های شیعیان واقعی را بیان فرموده‌اند گفت: ایشان در خطاب به یکی از صحابه فرمودند «شیعه واقعی ما، دژ محکمی است برای مکتب» که مثال آن، علما و بزرگانی هستند که با تالیفات و مجاهدت‌های علمی خود، از اعتقادات شیعه حراست کرده‌اند، شیعه اهل منطق و استدلال است و تاکنون کسی نتوانسته در مباحثات علمی، علمای شیعه را شکست بدهد.

وی تصریح کرد: کسانی که وجود چنین مکتبی را بر نمی‌تابند تلاش می‌کنند آن را از بین ببرند و اگر موفق نشوند، در آن انحراف ایجاد کنند بنابراین برای شبهه‌افکنی و ایجاد و ایراد اشکال‌های بی مورد در طول تاریخ و به خصوص در دوران کنونی، همواره کمر همت بسته‌اند و امروزه با امکانات و ابزارهای پیشرفته ارتباطی، به این انحرافات دامن می‌زنند.

اسکندری بیان کرد: یک شیعه واقعی وظیفه دارد در مقابل این هجمه‌های عظیم شبهه و ایراد نسبت به باورهای خود، دژی مستحکم باشد و آن چنان به این مبانی اعتقادی با دلیل و برهان مسلط باشد که هیچ تندبادی نتواند او را بلرزاند و بلافاصله تحت تاثیر شبهات قرار نگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به شایعات گوناگون نسبت به مکتب و بزرگان شیعی در فضای مجازی خاطرنشان کرد: یک شیعه واقعی اگر بتواند این شبهات را هضم کرده و پاسخ می‌دهد و اگر هم نتواند، به بزرگان دین مراجعه کرده و عمق مطلب را درک می‌کند تا بر اعتقادات راستین خود پافشاری کند.

وی افزود: صراط مستقیم دین و رسالت نبوی، مکتب تشیع است و اگر هدایت‌های ائمه اطهار(ع) نمی‌بود، امروز از اسلام واقعی خبری نبود.

اسکندری با بیان اینکه اگر مکتب تشیع وجود نداشت، امروز از دیگر ادیان الهی هم خبر نبود زیرا اسمی از انبیای الهی برده نمی‌شد گفت: شیعه واقعی پاسدار همه این میراث بزرگ تاریخی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اضافه کرد: نقش‌آفرینی شیعه واقعی در عرصه‌های بین‌المللی، افتخارآمیز است و در هیچ برهه‌ای از تاریخ مکتب، چنین دورانی نداشته‌ایم که امروز به برکت انقلاب اسلامی، شیعیان واقعی به میدان آمده‌اند تا عدالت، توحید و نبوت را به معنای واقعی کلمه فریاد بزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیگر ویژگی شیعیان واقعی اشاره و ابراز کرد: پیروان واقعی مکتب حقه شیعه، شب‌زنده‌دار هستند، روز همچون شیر می‌غرند ولی در شب و در درگاه الهی، به تضریع و خشوع مشغول بوده و اوقات خود را به بیهودگی نمی‌گذراند.

اسکندری با تاکید بر مدیریت صحیح زندگی و برنامه‌ریزی برای هر کاری عنوان کرد: شیعه واقعی، بخشی از روز و شب خود را به ایجاد ارتباط با خداوند اختصاص می‌دهد، به راز و نیاز می‌پردازد و مسائلش را با مبدأ عالم در میان می‌گذارد زیرا نمی‌توان راهی چنین پر خطر را بدون ارتباط معنوی با مبدأ عالم و آدم ادامه داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights