×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
در حفظ سرمایه اجتماعی هلال‌احمر کوشا باشید/ضرورت تقویت روحیه کار داوطلبانه‌ای زمان دفاع مقدس برای امروز

سید مهدی قریشی در آئین نکوداشت و تجلیل از خدمات داوطلبان و خیرین جمعیت هلال‌احمر استان اظهار داشت: نام‌گذاری یک روز به‌عنوان روز جهانی داوطلبان، فرصت مغتنمی است تا از زحمات و تلاش‌های این عزیزان تقدیر نموده و اهمیت آن را متوجه شویم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم با اشاره به تلاش‌ها و فعالیت‌های داوطلبان در برنامه‌های گوناگون گفت: زحمات آنان در ایام کرونا و سایر حوادث کشور ستودنی است و باید در چنین مناسبت‌هایی این تلاش‌ها در موردتقدیر و تشویق قرار گیرد.

وی انگیزه اصلی داوطلبان را حس نوع‌دوستی دانست و افزود: در آموزه‌های دینی ما به خدمت به همنوع و کار خیرخواهانه تأکید بسیاری شده و این نوع‌دوستی نیز در دین ما موردتوجه بوده است و بهترین شاهد مثالش، نامه امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام به مالک اشتر است، آنجا که به مالک سفارش می‌کند که مردم یا برادر دینی تو هستند و یا در آفرینش با تو برابرند که در اینجا حضرت به‌صراحت بیان نموده‌اند که باید به همنوع خود توجه کنیم.

قریشی فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: به نظر بنده هلال‌احمر جزو سازمان‌های ثروتمند است، چراکه از یک‌سو داوطلبانی که انگیزه خدمت نوع‌دوستانه و خداپسندانه دارند را در اختیار داشته و از سوی دیگر دارای سرمایه اجتماعی بوده که به‌راحتی به دست نیامده است.

وی ادامه داد: سرمایه اجتماعی مبتنی بر اعتماد است و درصورتی‌که صداقت و شفافیت و عدالت وجود داشته باشد این اعتماد شکل می‌گیرد، لذا این سرمایه اجتماعی که جمعیت هلال‌احمر از آن برخوردار است نباید مخدوش شود و مدیران و کارکنان این جمعیت باید در حفظ و تقویت آن کوشا باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم افزایش سرمایه اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و اذعان کرد: در زمان دفاع مقدس شاهد بودیم که رفتارهای داوطلبانه مردم چه در پشت جبهه‌ها و چه حضور در عرصه‌های نبرد چگونه به پیروزی در جنگ کمک نمود و باید این انگیزه‌ها تقویت شود تا شاهد توسعه و پیشرفت بیش‌ازپیش کشور و رفع مشکلات باشیم.

گفتنی است آیین تجلیل از داوطلبان و خیرین جمعیت هلال‌احمر همزمان با ۱۴ آذر روز جهانی داوطلبان با حضور برخی مدیران استان، خیرین و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان قم برگزار گردید و در پایان مراسم تعدادی از داوطلبان برگزیده موردتقدیر قرار گرفتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights