×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
حجم صادرات ۱۱۵ میلیون دلاری کفش در ایران / تولید ۷۰ درصد کفش ایران در قم

اطاق بازرگانی استان قم ظهر امروز میزبان نشست خبری اصحاب رسانه با حضور رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم بود.

جواد شعبان زاده در این نشست با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت کفش ایران در قم اظهار کرد:  ۶۵ الی ۷۰ درصد تولید صنعت کشور مربوط به استان قم است و این صنعت جایگاه ویژه‌ای در صادرات دارد که مبلغ این صادرات بیش از ۱۱۵ میلیون دلار است.

 

وی با بیان اینکه قم ترمینال صادراتی صنعت کفش کشور شناخته می‌شود خاطر نشان کرد: ۳۲۰ واحد تولیدی انواع کفش‌های ماشینی در استان وجود دارد که انواع کفش همچون، پرسنلی، پیاده روی، بهداشتی، کوهنوردی، کفش نظامیو … را تولید می‌کنند.

 

رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان گفت: صنعت کفش قم، امروز پراشتغال‌ترین صنعت در استان است که برآورد ۳۵ هزاری نفری اشتغال در این راستا، البته اشتغال خانگی، نیز یکی از نکات ارزنده این صنعت است و بسیاری از دوخت و دوزها و یراق کاری‌ها در قالب مشاغل خانگی انجام می‌شود و بخش عمده‌ای از این اشتغال خانگی در روستاهای قم صورت می‌گیرد.

 

شعبان زاده با بیان اینکه طرح ساماندهی خوبی برای مشاغل خانگی داریم که برنامه نویسی آن نیز انجام شده است تصریح کرد: هدف گذاری خوبی در حال طرح ریزی برای این صنعت است، که برای سال ۱۴۰۲ برنامه مدونی نیز طراحی شده و یک چشم انداز ۵ ساله برای این صنعت ترسیم شده است که با توجه به بازارهای صادراتی که مهیا است، محور این صنعت صادراتی است و جامعه ۶۰۰ میلیونی کشورهای اطراف ما که عمدتاً مصرف گرا هستند، نیز

 

وی گفت: ما به ۳۱ کشور صادرات داریم که سهم ما در حال حاضر از این جامعه زیر ۵ درصد است، و استقبال از اینکه محصولات ایرانی را خرید کنند بسیار بالاست، و علت آن سهولت دسترسی به ایران در مقابل دسترسی به کشور چین است و اینکه بحث حمل و نقل نیز مقرون به صرفه نیست، و استقبال از صنعت پای پوش ایران بسیار بالاست.

 

رئیس انجمن صنعتی کفش ایران یاد آور شد: پیش بینی شده که این صنعت به ۲ برابر افزایش یابد که با همت صنعتگران، تنها صنعت تشکلی جوان و پویا در زمین کفش است که البته در قم این پتانسیل بیشتر است چرا که صاحبان بیش از ۲۱۰ واحد صنعتی ما متولدین سال ۱۳۶۰ به بالا هستند و این آینده روشن این صنعت را ترسیم می‌کند.

 

شعبان زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جذب سرمایه گذار خارجی و ایجاد بزرگترین و مجهزترین کارخانه قالب سازی کفش در شهرک محمود آباد قم بیان کرد: ۱۸۰ پرسنل به صورت حرفه‌ای در این کارخانه مشغول آموزش قالب سازی هستند که نوید آینده‌ای روشن در این صنعت را برای کشور خواهد داد.

 

نمایشگاه صنعت کفش ایران و قم:

 

مهندس محسن سلیمانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت کفش ایران در قم از تدارک تمهدیات لازم از قبیل رزو هتل و ترانسفر برای تجار خارجی شرکت کننده در این فستیوال اشاره کرد و بیان کرد: قول دادند که با شروع نمایشگاه صنعت کفش عملیات عمرانی فاز دوم نمایشگاه به پایان می رسد و ۲۰ هزار مترمربع در اختیار شرکت های کفش قرار گیرد.

 

وی تاکید کرد: این نمایشگاه پر پتانسیل ترین، کاربردی ترین و تجاری ترین صنعت کفش کشور است که نسبت به سال ۹۸ ، دویست درصد افزایش فضا را داریم که با توجه به تقاضای شرکت ها باز کم است.

 

سلیمانی پیش بینی کرد: دویست شرکت و بیش از ۴۰۰ تاجر خارجی در نمایشگاه امسال حضور خواهند یافت و شرکتهای شرکت کننده موظف هستند دیزاین حرفه ای در برابر کشورهای خارجی داشته باشند.

 

شایان ذکر است: نمایشگاه صنعت کفش ایران در قم آخرین بار در سال ۹۸ برگزار شده است و جنبه عمومی ندارد و به صورت تخصصی فقط برای شرکت‌هایی است که از طریق درگاه اینترنتی ثبت نام نمایند.

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights