×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ترکیب شهدای استان قم در سطح کشور منحصر به فرد است

علی اکبر خوشگفتار مقدم در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم  با ارائه گزارشی از این کنگره اظهار داشت: در سه سال اخیر ستاد کنگره ملی شهدای استان قم شکل گرفت و جامعه استان قم یکباره دیگر به واکاوی و بازبینی پیام شهدا پرداختند.

 

رییس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم بیان داشت: این کنگره سابقه ۲۸ ساله دارد و برای اولین بار در سال ۷۳  به همت سردار جلالی فرمانده وقت سپاه قم یاد شهیدان استان در قالب کنگره شهید زین الدین گرامی داشته شد.

 

خوشگفتار افزود: بعد از اینکه رهبر معظم انقلاب بر این رویداد فرهنگی مهر تأیید زدند سایر استانها نیز این برنامه را مشابه قم دنبال کردند و امروز یک دور استانهای کشور کنگره ملی شهدا را برگزار کردند و بعد از ۲۸ سال استان قم دوره دومین این رویداد را برگزار می‌کند.

 

وی بیان داشت: ترکیب شهدای استان قم منحصر به فرد در سطح ملی است به این صورت که ما حتی امامزادگان شهید داریم  که در مبارزه با مغولان به شهادت رسیدند.

 

رییس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم بیان داشت: در بین شهدا ترکیب منحصر به فردی داریم که از بسیجیان و پاسداران عزیز است که راه شهادت را پیش گرفتند و در مسیر دفاع از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی پیشتاز بوده اند.

 

وی با بیان اینکه ۵۶۵ شهید ارتش در استان قم وجود دارد افزود: در این سالها کمتر به شهدای ارتش توجه شده بود که به بهانه برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم این شهدا و خانواده ایشان مورد توجه قرار گرفتند.

 

وی ادامه داد: ۶ یادواره و اجلاسیه برای شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان قم برگزار شده است.

 

خوشگفتار مقدم با اشاره به حضور شهدای نهضت مقاومت جهان اسلام  در استان قم بیان داشت: این عزیزان در مسیر اهداف مقدس جمهوری اسلامی از ۹ ملیت جانفشانی کردند.

 

وی ادامه داد:یاد ۱۳۳۰ شهید نهضت جهانی اسلام که در قم حضور داشتند طی اجلاسیه ای گرامی داشته شد.

 

رییس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم اضافه کرد: برای بانوان شهیده، شهدای امنیت، شهدای ورزش و جوانان و جهادگران شهید استان قم  نیز اجلاسیه های جداگانه برگزار شد.

 

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در ستاد ملی کنگره شهدای استان قم بیان داشت: برگزاری یادواره های شهدا در سطح مدارس از جمله آنان بوده که یادواره ها در یک زمان در تمامی مدارس استان قم برپا شده است.

 

وی ادامه داد: در روستاهای دورافتاده ، شهرهای اطراف، پایگاه های بسیج  و مساجد و حتی در منازل شهدا مراسماتی به منظور گرامیداشت یاد و نام شهدا برپا شده است.

 

خوشگفتار عنوان داشت:دیدار با خانواده های شهدای  استان قم نیز از برنامه های اصلی کنگره بوده که تاکنون بیش از ۴هزار بازدید از خانواده های شهدای استان قم صورت گرفته است.

 

وی بیان داشت: در این دیدارها تابلو فرش های منقش به تصاویر شهدا تقدیم خانواده ها شد که مورد استقبال خانواده های شهدا قرار گرفت.

 

رییس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم افزود: خاطرات خانواده های شهدا نیز ثبت و ضبط شده تا بتوان این مطالب در قالب های مختلف محصولات فرهنگی به جامعه ارائه شود.

 

وی افزود: آثار فاخری نیز تاکنون در قالب فیلم، کتاب و فضای مجازی تولید شده است تا نسل جدید که نوع تفکرات آنان متفاوت از نسل گذشته است با پیام و سیره شهدا آشنا شوند.

 

خوشگفتار عنوان داشت: سه فیلم سینمایی که دو فیلم مربوط به شهید زین الدین و دیگری مختص شهدای استان قم است در دستور کار قرار گرفت.

 

وی گفت: تئاتر فاخری نیز برای شهدای قم آماده شده که در تالار شهر به نمایش در می آید و سمفونی شهدای قم نیز آماده عرضه شده است.

 

رییس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم افزود: مجموعه عکس،پوستر و کتاب های متعددی که زندگی شهدا را به تصویر کشیده شده نیز آماده عرصه به جامعه شده است.

 

وی گفت: اجلاسیه پایانی کنگره ملی شهدای استان قم در روز پنجشنبه هفته آینده از ساعت ۹ صبح در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

 

خوشگفتار عنوان داشت: بعد از برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم، مقدمات برگزاری کنگره بعدی نیز با برنامه های جدید برای اجرا در ۵ سال آینده آغاز خواهد شد.

 

وی در پایان ابراز داشت: اجلاسیه شهدای فراجا نیز یکشنبه هفته آینده برگزار می شود و نمایشگاه کتاب دفاع مقدس نیز از ۹ صبح تا ۹ شب در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) به مدت یک هفته برپا شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights