×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مهندس حسن بختیاری در آیین تجلیل از عوامل اجرایی و پشتیبانی عملیات بزرگ اصلاح و تعمیر خط انتقال آب از سد ۱۵ خرداد به قم گفت: این کار بزرگ که با تلاش و همت و برنامه‌ریزی دقیق و منسجم به انجام رسید یک اطمینان خاطر نسبی از بحث تأمین آب در شهر قم ایجاد کرد.
 
وی با بیان اینکه ۸۵ درصد آب شهر قم توسط دو خط انتقال تأمین می‌شود، اظهار داشت: اگر به هر دلیلی یکی از این دو خط از مدار خارج شود شهر بزرگ قم با حساسیت‌هایی که بر روی آن وجود دارد دچار تنش می‌شود و قطعاً بازخوردهای منفی از خود بر جای خواهد گذاشت.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ضمن قدردانی از همکاران معاونت بهره‌برداری و توسعه آب، بخش‌های پشتیبانی و تدارکات، همکاران امور شهرها و همه پیمانکاران، کارگران و کارشناسان دخیل در اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: درصدد هستیم از هر کار ویژه و فوق‌العاده‌ای که ورای وظایف سازمانی در شرکت انجام می‌شود قدردانی داشته باشیم که این روند را با تجلیل از عوامل اجرایی تعمیر و اصلاح خط انتقال آغاز می‌کنیم.
 
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این مراسم با بیان اینکه قم از معدود کلان‌شهرهای کشور با دو خط انتقال آب است ابراز داشت: وجود دو خط انتقال از نظر پدافند غیرعامل برای کلان‌شهری مثل قم از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.
 
وی اتکا به یک خط انتقال آب را در صورت بروز حادثه و ضایعه تنش‌زا دانست و با اشاره به برخی از شهرهایی که دچار این مشکل شده‌اند، افزود: خوشبختانه شهر قم دارای دو خط انتقال است که به عنوان یک نعمت برای این شهر به شمار می‌رود.
 
مهندس محمود سربندی فراهانی با اشاره به قدمت ۳۰ ساله خط قدیم انتقال گفت: با وجود بهره‌برداری مناسب، این خط، در طول زمان دچار خوردگی و شیرهای تخلیه و هوای آن نیز فرسوده شده و از بین رفته بود.
 
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای اصلاح و تعمیر این خط که بخشی از آب شهر قم را تأمین می‌کند، اذعان داشت: با اقداماتی که از حدود سه چهار سال قبل انجام شده بود و برنامه‌ریزی دقیق، تعمیر و اصلاح خط انتقال قدیم بدون تنش و زودتر از زمان‌بندی اعلام شده به پایان رسید.
 
معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای استان قم با بیان اینکه در طول زمان اجرای پروژه از سه پیمانکار کمک گرفتیم تا سرعت اجرا بالا رود، اظهار داشت: در نهایت بدون کوچکترین مشکلی پروژه انجام شد و در حال حاضر یک خط انتقال قابل اتکای دیگر داریم که از شرایط ناپایدار گذشته خارج شده است.
 
یادآور می‌شود در پایان این مراسم با حضور مدیرعامل، قائم‌مقام و معاونین شرکت آب و فاضلاب استان از عوامل دخیل در اصلاح و تعمیر خط انتقال قدیمی آب قم با اهدا لوح و هدیه قدردانی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights