×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

حسین زند بیان کرد : از اول فروردین ۱۴۰۱ ، کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه را با قیمت جدید و کاهش ۴۵ درصدی قیمت در اختیار کشاورزان قرار میدهیم .
زند اظهار کرد : در ابتدای سال ۹۸ علیرغم مخالفت وزارت جهاد کشاورزی با تغییر نرخ ارز تخصیصی از ترجیحی به نیمایی برای کودهای شیمیایی ،  قیمت کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه  ۵ برابر افزایش پیدا کرد و موجب کاهش معناداری در مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در دو سال اخیر گردید که بر کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی موثر بوده است .
وی ادامه داد : علیرغم محدودیت های شدید اعتباری ، وزارت جهاد کشاورزی در راستای سیاست های حمایتی خود از کشاورزان و تاثیر تغییر قیمت بر کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی و در نهایت سلامت جامعه ، تصمیم به کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای یارانه ای فسفاته و پتاسه از اول فروردین ماه سالجاری گرفته است تا کشاورزان عزیز و زحمتکش با خیال راحت نهاده های مورد نیاز خود را تهیه کنند.
زند افزود : در همین راستا و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۰۰۰ تن ( بیش از ۳۰ درصد برنامه ابلاغی کودی استان در سال ۱۴۰۱ ) انواع کودهای ازته ، فسفاته و پتاسه در استان تدارک و تامین شده است .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights