- نویسنده : مدیر مسئول
- 05 بهمن 1400
- کد خبر 8455
- 374 بازدید
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
بالاترین مقام مسئول متولی آموزش و پرورش قم در وبینار برگزار شده روز گذشته که با حضور مدیران مدارس استان قم و در اتاق جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، خطاب به مدیران مدارس در خصوص اهمیت مسئولیتشان اظهار کرد: هر کدام از مدیران مدارس در حیطه فعالیت خود به مثابه یک وزیر دارای اختیار عمل، شأنیت و مسئولیت هستند و در این خصوص موقعیت مکانی و ابعاد آموزشگاه ملاک نیست.
وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا بزرگ ترین خسارت در سیستم آموزشی جهان بود تصریح کرد: این سبک زندگی جدید که دانش آموزان و معلمان را به فضای مجازی وابسته کرده به مرور باعث تغییرات رفتاری در دانش آموزان شده است که برای بازگشت به وضع مطلوب گذشته تدابیر ویژه ای اتخاذ گردیده است.
رحیمی با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی کامل آموزشگاه های استان، بیان کرد: معلم محوری یکی از اصول اساسی می باشد که در تمامی مفاد سند تحول بنیادین به عنوان مقوله ای که هیچ گاه نباید مخدوش گردد مورد توجه قرار گرفته است لذا مدیران مدارس با تشکیل جلسات توجیهی و کارشناسی در مدارس خود همکاران، اولیاا و دانش آموزان را همراه نمایند.
مدیر کل آموزش و پرورش قم در خصوص بازگشایی حضوری مدارس یاد آور شد: در جایی که امکان حضور تمامی دانش آموزان به صورت کامل از نظر پروتکل های بهداشتی امکان پذیر است، کلاس درس با حضور کلیه دانش آموزان برقرار می گردد اما در کلاس هایی که محدودیت های فیزیکی دانش آموزان وجود دارد و کلاس ها به صورت شیفت بندی شده تشکیل می گردد، دانش آموزان در شیفت های مشخص شده می بایست در کلاس درس حاضر شوند و مباحثی که توسط معلم آموزش داده خواهد شد، برای دانش آموزان غایب تکرار نمی گردد.
وی با اشاره به اینکه هر چقدر که افت تحصیلی دانش آموزان مورد توجه مدیران و معلمان می باشد می بایست وضعیت تربیتی و پرورشی آنان نیز مورد توجه قرار گیرد و نباید تربیت دانش آموزان که اهمیت آن حتی از وضعیت تحصیلی آنان بیشتر است مورد غفلت واقع گردد تأکید کرد: فعالیت فیزیکی دانش آموزان که در این مدت رواج فضای مجازی به شدت کاهش یافته مورد توجه جدی خانواده ها و معلمان قرار گیرد تا از پدید آمدن آسیب های حرکتی و بدنی پیشگیری گردد.
https://qomgoya.ir/?p=8455