گروه : اخبار آموزش و پرورش
- نویسنده : مدیر مسئول
- 17 آبان 1400
- کد خبر 7060
- 314 بازدید
- دیدگاهها برای رابطه مستقیم خودکار آمدی آموزش دهندگان در یاد دهی و یادگیری و کیفیت آموزشی سواد آموزی بسته هستند
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
محمد رضا قاسمی نیا در جلسه توجیهی آموزشی آموزش دهندگان که در سالن جلسات ناحیه دو آموزش وپرورش قم برگزار شد با اشاره به اشتراک گذاری تجربیات آموزش دهندگان برای جذب و ثبت نام و نگهداشت سوادآموزان اظهار کرد: خودکارآمدی آموزش دهنده درمسیریاددهی ویادگیری وافزایش کیفیت آموزشی ازارکان موثرمی باشد.
وی تصریح کرد: باآموزش مهارت های اساسی زندگی وپاسخ وتوجه به نیازهاواحتیاجات روزمره سوادآموزان درتقاضا محوری سوادآموزی به جای عرضه محوری تاثیردارد.
عضو شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش قم بیان کرد: سوادآموزی پژوهش محوروطرح های اقدام پژوهی ازراهای برون رفت وضعیت فعلی فعالیت های سوادآموزی هست.
قاسمی نیا خاطر نشان کرد: باتمام پیشرفت فن آوری های نوین واستفاده ازابزارهای دیجیتال درآموزش اماهم چنان برقراری ارتباط وتعامل واحساسات عاطفی ومعنوی باسوادآموزان وحتی خانواده آنان درپیشرفت وکسب توفیقات آموزش دهنده نقشی مهم دارد.
وی افزود: تسلط برمهارت های تدریس وکتب راهنمای آموزشی وتوجه وشناخت به تفاوت های فردی سوادآموزازسوی آموزش دهنده درنگهداشت وآموزش سوادآموزان جایگاهی کاربردی دارد.
معاون نهضت سواد آموزی قم گفت: باابلاغ آیین نامه جدید اجرایی مدا رس ازجانب شورای عالی آموزش وپرورش سرعت بخشی به ارتقای باسوادی ودعوت،شناسایی؛ثبت وجذب سوادآموزان کمک شایانی به جامعه پذیری سوادآموزی می کند.
https://qomgoya.ir/?p=7060