گروه : اخبار آموزش و پرورش
- نویسنده : مدیر مسئول
- 23 اسفند 1399
- کد خبر 3457
- 761 بازدید
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
قم گویا – جلسه بهبود کیفیت و ستاد امتحانات با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و اعضای شورای بهبود کیفیت سواد آموزی و ستاد امتحانات برگزار شد.
دراین جلسه حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش وپرورش استان قم گفت: کار سوادآموزی جزء کارها و ماموریت های خاص قلمداد می شود، مثل آموزش و پرورش ودانش آموزی در مدارس نیست، بلکه بیش از معمول به سوز و اخلاص نیازدارد، وی افزود:درجهت کیفیت بخشی به ماموریت برای سال ۱۴۰۰ کارشناسان در نواحی و مناطق رتبه بندی شوندو از الآن برای جذب ونگهداشت وکیفیت برنامه ها وطرح ها ی سال جدید برنامه ریزی کنید.
رییس گروه بهبودکیفیت وستادامتحانات سوادآموزی اظهارداشت: سه مولفه برای یک مدیر ضروری است: گرداننده باشد، چرخاننده و به حرکت در آورنده باشد. داشتن آمار دقیق، برنامه ریزی و نظارت و در یک کلمه مدیر باید تصمیم گیرنده باشدودرفعالیت های سوادآموزی بزرگسال بایدبه آن هاتوجه شود.
محمد رضا قاسمی نیا معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ، به ارائه گزارش درخصوص جذب و ثبت نام بی سوادان و کم سوادان سال جاری و جایگاه استان در سطح کشور و بیان عملکرد پرداختند و درادامه توضیح روند فعالیت های سواد آموزی، به موضوع نظارت و سلامت ونگهداشت سوادآموزان و کیفیت کلاس ها تاکید کردندو انتظار از اعضای گروه بهبود کیفیت و ستاد امتحانات برای سال ۱۴۰۰ توجه ویژه به عملیاتی شدن مفاد راهنمای عمل ،نقش و جایگاه گروه های بهبود کیفیت آموزشی در سواد آموزی و دستور العمل برگزاری آزمون ها و تصحیح اوراق امتحانات سواد آموزی و آیین نامه آموزشی دوره ها می باشد.
معاون سواد آموزی استان گفت :مهمترین وظیفه گروه بهبود کیفیت سواد آموزی نظارت بر فرآیند های سواد آموزی شامل برنامه ریزی ،شناسایی ، جذب ، ثبت نام ، آموزش و نگهداشت وارزشیابی با هدف دستیابی به ارائه راهکارهای مناسب بومی و اجرای آن ها برای حل مشکلات و آسیب ها می باشد و باید در جلسات ستاد امتحانات و گروه بهبود کیفیت به بیان مساله و حل مساله بپردازیم.
عضو گروه بهبود کیفیت فعالیت های سوادآموزی استان افزود: تمام اعضای محترمی که عضو این گروه هستند، در برابرجذب و کیفیت و سلامت فعالیت های سواد آموزی مسئول می باشندو باید سهم هر عضودر فرایند بهبود کیفیت معلوم شود.
عضو ستاد امتحانات سواد آموزی استان نظارت های غیر حضوری در وضعیت شیوع ویروس کرونا را، از هر زمان دیگری لازم تر و ضروری تردانست به خصوص در محورهای حصول اعتماد و اطمینان از صحت ثبت نام سواد آموزان ،ارائه خدمات آموزشی ،تشکیل کلاس و کیفی بخشی به آموزش های سواد آموزی که این مهم ،با انجام راستی آزمایی در تمام موارد لازم می باشد .
معاون سواد آموزی استان بازدید و نظارت میدانی از کلاس ها و بررسی پرونده های مربوط و مدارک سواد آموزان و آموزش دهندگان و اطلاعات سامانه را در مستندات قابل توجه و پیگیری دانست .
محمد رضا قاسمی نیا هدف از تشکیل و راه اندازی مراکز یادگیری محلی و مرکز ویژه طرح بسته تحولی ( پیوند سواد و زندگی )را توان افزایی و باور سواد آموزان عنوان کرد و گفت محور آموزش ها در این مراکز آموزش مهارت های عمومی زندگی ، آموزش مهارت های اجتماعی ،آموزش مهارت ها ی شهروندی و آموزش مهارت ها و حرفه های زود بازده می باشد که در راستای تحقق سیاست سواد آموزی جامعه محور تعیین و ابلاغ شده است.
معاون سواد آموزی استان افزود :اعضای گروه بهبودوستادامتحانات تا جلسه بعدی پیشنهادهای خودرا درجهت راه های شناسایی وجذب ونگهداشت وکیفیت ونظارت ونیز برگزاری آزمون وتصحیح اوراق را بررسی و در نخستین جلسه سال ۱۴۰۰مطرح وتبیین کنند.
آقای قاسمی نیا در ادامه افزود به سازمان نهضت سوادآموزی برای توجه به امرخطیرنظارت پیشنهادمی شودباتعدادی از آموزش دهنده مجرب وموفق به مدت سه تاپنج سال درخصوص انجام نظارت وامورمربوط به آن قراردادببندیم .
در ادامه معاون سواد آموزی استان انتظار و دغدغه خود را از اعضای گروه بهبود کیفیت اینگونه عنوان کرد:که لزوم بررسی و تفکر در خصوص و ضعیت آموزش پسا کرونا و تارکین میان پایه تحصیلی و بازگشت به بی سوادی و اینکه چه کنیم تاازاین گردنه سخت آموزشی عبور کنیم تا بر کیفیت و فرآیند آموزش ها ،خسارت و زیان وارد نشود وحتی یک نفر هم درگروه های سنی ۶ سال و بالاتر از تحصیل بازنمانند.
https://qomgoya.ir/?p=3457