×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیانات آیت الله کریمی جهرمی در دیدار دادستان قم

معظم له با تقدیر و تشکراز فعالیت های انجام شده در حوزه دادستانی قم، با اشاره به روایات درباره شهر قم، افزودند: طبق روایات شریفه، قم از قداست و حرمت خاصی برخوردار است. و باید مردم و مسئولان شهر همّت کنند که این قداست، زیر سؤال نرود.

استاد عالیقدر حوزه علمیه قم، در بخش دیگری از بیانات خود، مسئولان و روحانیت معظّم را مخاطب قرار داده و بیان کردند: همه ما از اول گفتیم که راه پیغمبر و آل پیغمبر صلوات الله علیهم اجمعین را می‌رویم. یکی از مکارم اخلاقی آن بزرگواران هم این بود که با مردم به زبان خیر و مهربانی سخن می گفتند و این درسی برای امروز روحانیت است که باید در برخورد و در کلام مهر و صفا و یک رنگی و علاقه به بندگان خدا نشان بدهیم و همه کارهایمان از روی خیرخواهی باشد.

آیت الله العظمی کریمی جهرمی، با اشاره به تورّم و گرانی موجود در جامعه و نگرانی مردم از آن افزودند: واقعاً درد اصلی جامعه امروز ، گرانی سرسام‌آور است، حتی برخی داروها که بسیار حیاتی است ، با کمبود آن مواجه شده ایم. این مشکلات کنار مشکلات دیگر جوانان مانند مسکن بیاید کوهی از درد و غصه را به خانواده ها تحمیل می کند که باید برای این موضوع چاره ی درستی اندیشید.

ایشان با اشاره به کلام امیرالمؤمنین علیه السلام که می فرماید: «أَلاَ وَ إِنَّ مِنَ اَلْبَلاَءِ اَلْفَاقَهَ» آگاه باشید که از جمله بلاهای بزرگ، فقر و فاقه هست ، فرمودند:
مسئولان باید با مشورت گرفتن از سیاستمداران و اقتصاددانان خیرخواه، راهی پیدا کنند که مردم در عمل، امیدوارتر بشوند که هر روزی که می‌آید، اوضاع اقتصادی و وضع زندگی بهتر خواهد شد.

مرجع عالیقدر در بخش دیگری از توصیه های خود به دادستان قم، فرمودند: باید توجه داشت که فاحش‌ترین و زشت‌ترین انواع ظلم، عبارت از این است که انسان به ضعیفی ظلم بکند. امروز گروهی از افراد جامعه بالاخره به هر وضعی باشد؛ خودشان را نجات می دهند، اما بخشی از مردم، دست‌شان به هیچ جایی بند نیست و کسی به حرف آن‌ها گوش نمی دهد. ما باید این طبقه ضعیف را مورد توجه قرار دهیم.

آیت الله العظمی کریمی جهرمی، در ادامه بیانات خود با اشاره به جایگاه مهم قضا و قضاوت در جامعه فرمودند: جامعه و امّتی که حق ضعیف در آن بخواهد پایمال شود و نشود حق او را بدون دردسر گرفت، جامعه مقدس و محترمی نیست، و مسئولان ما اگر بخواهند این امّت و جامعه مقدّس بماند، باید به طبقات ضعیف اهمیت بدهند و دردهای آنان را دوا کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights