×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نویسندگان کودک و نوجوان باید زلال باشند

به میزبانی بخش نابینایان کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) و با همکاری کانون نابینایان جلوه امید، ویژه برنامه میلاد امام حسن عسکری (علیه السلام)، پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱، با حضور سرهنگ هادی بادینلو، معاون فرهنگی هنری سپاه امام علی بن ابیطالب (ع)؛ سرهنگ ابوالفضل احمدی از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان و مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم در سالن غدیر کتابخانه عمومی آیت الله العظمی خامنه ای «مدظله العالی» برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ناصر خلج در این مراسم گفت: امام حسن عسکری (ع) در بیشتر زمان امامت محبوس بودند و پیام های خود را به شکل نامه به شاگردان خود و مردم منتقل می کردند که در یکی از این نامه ها به علی بن حسین بن موسی بن بابویه قمی‌ که پدر شیخ صدوق هستند، به شیعیان خود سفارش می کنند که در مقابل رنج ها و سختی ها تحمل و صبر کنند و منتظر فرج امام زمان (عج) باشند.

وی افزود: شیعیان برای اینکه منتظر واقعی امام زمان (عج) باشیم، باید ارتباط خود را با آن حضرت حفظ کنیم که این ارتباط شامل سه نوع رابطه است؛ یک، رابطه معرفتی یعنی بدانیم که همه امور زندگی ما به دست امام زمان (عج) رقم می خورد؛ دوم رابطه ذکری به این معنا که به یاد امام زمان (عج) باشیم و سوم رابطه محبتی که شامل عشق و محبت به ساحت آن حضرت است.

مسلم ناصری، نویسنده کودک و نوجوان در این مراسم گفت: من در بازدیدی از بخش نابینایان کتابخانه عمومی آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) داشتم متوجه شدم که این عزیزان با چشم سر نمی بینند اما دنیا را با همه وجود تصویر و تصور می کنند و به همین دلیل من به آنها روشن بین می گویم.

ناصری در پاسخ به پرسشی پیرامون تفاوت نوشتن برای کودکان و بزرگسالان گفت: برخلاف تصور عامه، نوشتن برای کودکان بسیار سخت تر است؛ چرا که دنیای کودکان و نوجوان و دایره واژگان آنها محدود است، پس انتقال مفاهیم به کودکان و نوجوانان سخت تر است.

وی در ادامه تصریح کرد: دنیای کودکان، زلال و پاک است و نویسندگان کودک اگر زلال نباشند، نمی توانند در این عرصه وارد شوند و زلال بودن به معنای سالم بودن و آلوده نبودن است؛ من هم سعی کرده‌ام که به این اصل پایبند باشم و بهترین دنیا را به مخاطبم ارائه کنم.

همچنین احمد علوی شاعر آیینی و مجری این مراسم نیز تازه ترین شعر خود را در وصف شهدای حادثه تروریستی حرم شاه چراغ (ع) در این مراسم خواند:

زندگانی چیست جز یک خواب راحت در حرم

یا شروع دلنشین یک رفاقت در حرم

لذت و تاثیر آن چندین برابر می شود

با جماعت عاشقانه چند رکعت در حرم

روضه دلچسب است در هر جای این عالم ولی

با صفا تر می شود ذکر مصیبت در حرم

مرگ از هر اتفاقی در جهان زیبا تر است

موسمش باشد اگر بعد از زیارت در حرم

تشنه شاه چراغم این اجل مهلت بده

تا بمیرم لحظه عرض ارادت در حرم

خوش به حال آن کبوتر های خونین بال که

عاقبت شد روزی آنها شهادت در حرم

در پایان این مراسم، از سه عنوان کتاب بریل کودک و نوجوان با عنوان «قصه هایی از امام حسن عسکری (ع)» با حضور نویسنده اثر، مسلم ناصری و میهمانان حاضر در مراسم رونمایی شد.

گفتنی است که مدیحه سرایی حسن شالبافان و معرفی کتاب توسط فرزند روشندل شهید مدافع حرم، شهید مجید عسگری جمکرانی نیز از دیگر برنامه های این مراسم بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights