اختتامیه‌ی ویژه برنامه “عصرهای قرآنی” با تجلیل از فعالان قرآنی - پایگاه تحلیلی خبری قم گویا
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

همزمان با صبح عید سعید فطر، نماز باشکوه عید، به امامت نماینده سابق رهبر معظم انقلاب در آمریکای لاتین و با حضور پُرشور برادران و خواهران، در طبیعت زیبای بهاریِ بوستان بنفشه قم، برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین محسن ربانی در خطبه‌‌ این نماز، با اشاره به حدیث “ألا و إنَّ هذا الیَومَ یَومٌ جَعَلَهُ اللَّهُ لَکُم عِیداً و جَعَلَکُم لَهُ أهلاً، فَاذکُرُوا اللَّهَ یَذکُرکُم وَ ادْعُوهُ یَستَجِب لَکُم” (۱) به شرح فرمایش امیرالمومنین علی(ع) پرداخت و گفت: امروز روزی است که خداوند آن را برای شما عید قرار داد و شما را نیز شایسته آن ساخت؛ پس به یاد خدا باشید تا او نیز به یاد شما باشد و او را بخوانید تا خواسته‏‌هایتان را اجابت کند.

وی ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: ما به عنوان یک فرد مسلمان در جامعه اسلامی، هم نباید به دنبال زشتی برویم و هم باید جلوی زشتی‌ها را بگیریم؛ زیرا تقوا این است که به خوبی نصیحت کنیم، به زیبایی توصیه کنیم و امر به معروف کنیم.

مدیر موسسه فرهنگی اندیشه شرق، به آیه‌ی شریفه‌ی “یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ” (۲) استناد کرد و گفت: عده‌ای قرآن، روزه، ولایت فقیه و مقدّسات را به سُخریه می‌گیرند و از خدا دور هستند؛ که البته این‌گونه افراد، همیشه در طول تاریخ بوده‌اند و تکلیفشان هم معلوم بوده است.

وی در ادامه، حجاب را مظهر معنویت بانوان جامعه‌ اسلامی دانست و گفت: وظیفه‌ی امروز ما این هست که برای محجبه‌ها، مسجدی‌ها، سپاهی‌ها و متدینین جامعه دعا کنیم و از آنان حمایت کنیم.

رایزن سابق فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آرژانتین به تبیین گسترش معنویت و دینداری در غرب پرداخت و افزود: امسال در ماه مبارک رمضان، در لندن و اکثر شهرهای انگلیس، سفره‌ی افطار پهن کردند و در یک کلوپ ورزشی در آرژانتین، مسلمانان را به ضیافت افطار دعوت کردند که این نشان از رسیدنِ پیامِ اسلام و قرآن و نشان از عظمت و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در دنیاست.

این مبلغ پیشکسوت عرصه‌ی بین الملل با بیان اینکه امروز آمریکا و اسرائیل در ضعف کامل هستند و بحمدالله جمهوری اسلامی از نظر دفاعی، ابرقدرت دنیا به شمار می‌رود گفت: اگر یک روز خاخام مسیحی می‌گفت: “انقلاب ایران ۴۰ سالگی را نخواهد دید، امروز برژینسکی در اجلاس آتلانتیک، می‌گوید: “تاریخ به پیچ بزرگی رسیده است که خمینی و خامنه‌ای، تابلوهای راهنمای آن را نصب کرده‌اند.”

وی با بیان جمله‌ای از مرحوم علامه سید محمد حسین طهرانی در توصیف انقلاب و رهبری حضرت امام (ره) گفت: “اینکه بگویند برای این انقلاب، ملّت قیام کرد و زحمت کشید، اینها همه حرف است. جز اراده و عزم قوی ایشان (امام) هیچ‌کس کار نکرد. به دلیل اینکه ملت همیشه بوده‌ است، ولی تا روح در ملت پیدا نشد، جان نگرفت، حرکت نکرد، اگر هزار تا صفر را هم کنار یکدیگر بگذاریم، هیچ فایده‌ای ندارد.”

نماینده‌ی سابق مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین با تاکید بر اینکه علیرغم دشمنی‌های غرب، امروز جبهه‌ی مقاومت در سرتاسر دنیا، علیه کفر و الحاد، با هم متحد شده‌اند، گفت: دنیا امروز فهمیده که رهبری‌های هدایتگرانه‌ی حضرت امام خامنه‌ای، باعث پیشرفت روز‌افزون انقلاب اسلامی شده و ما به این وجود ارزشمند، افتخار می‌کنیم.

وی در پایان سخنان خود، به توصیه‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و افزود: این بنده خالص خدا به برادر زاده‌ی خود اینگونه سفارش می‌کند که نجوای سحر را فراموش نکن، دروغ نگو، احترام به والدین را فراموش نکن و دست آنان را ببوس.

همچنین در این مراسم، مصطفی ملّایی عضو شورای اسلامی شهر قم در سخنان کوتاهی، بر ضرورت فعالیت‌های فرهنگی خصوصا با مخاطب دانش آموز سخن گفت و از اقدامات حجت‌الاسلام احمد قادری مدیر گروه جهادی و خیریه شهید محمد رضا شفیعی در اجرای فعالیت‌های فرهنگی در بوستان‌ها، تشکر کرد.

در پایان این مراسم، از حجج اسلام: محمد خدادادی، مهدی خسروی، سیدحسین عدنانی، حسین جمشیدی، محمدصادق یاری و نیز عین‌الله محرابی و مهدی ربانی به جهت حضور فعّال در ویژه برنامه “عصرهای قرآنی” که در طول ماه مبارک رمضان در بوستان بنفشه برگزار شده بوده بود، تقدیر شد.

گفتنی است آئین با شکوه نماز عید سعید فطر و اختتامیه ویژه برنامه “عصرهای قرآنی”به همّت گروه جهادی و خیریه شهید محمدرضا شفیعی، با مشارکت حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی و هیئت متوسلین به حضرت سیدالشهدا (ع) برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Verified by MonsterInsights