- نویسنده : مدیر مسئول
- 12 آبان 1399
- کد خبر 2550
- 365 بازدید
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
قم گویا – معاون نهضت سواد آموزی قم از کمک سرگروه های آموزشی دروس سوادآموزی درکیفیت بخشی ،تقویت،تعمیق،تثبیت وتحکیم آموخته های سوادآموزان وروش ومنش تدریس آموزش دهندگان خبر داد.
محمد رضا قاسمی نیا اظهار کرد: برای نخستین بار دراستان وکشور؛راه اندازی گروه های آموزشی درفرایند فعالیت ها واجرای طرح های سوادآموزی باتشکیل کارگروه آن انجام شد!
وی تصریح کرد: باایجاد گروه های آموزشی دربرنامه های آموزش بزرگسالان حقوق آموزشی سوادآموزان درموضوع یاددهی ویادگیری ادا می شود.
معاون سواد آموزی قم گفت: کیفیت بخشی به آموزش ها؛پاسخ گویی به سئوالات درسی وآموزشی وروش تدریس ؛نگهداشت سوادآموزان؛ بیان طرح وحرف نو ؛نقدوبررسی وارزیابی وبازبینی کتب ومحتوای آموزشی دروس دوره های سوادآموزی وانتقال ازکارکردهای گروه های آموزشی درسوادآموزی بایدباشد.
کسب تجربیات گروه های آموزشی درآموزش رسمی و محوریت کتاب های راهنمای آموزشی دوره های سوادآموزی باسیاست های سازمان نهضت سوادآموزی دراولویت اقدام های گروه های آموزشی بایدباشد.
قاسمی نیا گفت: ازاهداف گروه های آموزشی باپیگیری سرگروها ی آن؛ توجه به نیازسنجی در سوادآموزی تابعی وکاربردی وعلائق سوادآموزان ؛ بررسی وسنجش نتایج آزمون های پایانی می باشد.
وی افزود: درزمان بحران ها وحوادث مانندشیوع ویروس کرونا بیش ازهرزمان به گروه های آموزشی درسی وتخصصی نیازمی باشدتا ازاهداف آموزشی وتحصیلی صیانت شودوجریان وحرکت آموزش ها را نظارت وراهبری کنندو باطرح های نو ودربرخی موارد اقتضایی ؛ ازتوقف وایستایی آموزش جلوگیری شود.
معاون سواد آموزی قم بیان کرد: در چرخه آموزش غیررسمی باتاکیدبر آموزش بزرگسالان وسوادآموزی به مراتب نسبت به آموزش رسمی به جایگاه سرگروه های آموزشی بایدمعتقدبود.
سرگروه های دروس آموزش قرآن کریم؛فرهنگ اسلامی؛فارسی؛ریاضی؛علوم تجربی ؛علوم اجتماعی واملا وانشا دردوره انتقال ودروس کتب های او ل ودوم دوره سوادآموزی ؛ باتوجه به سوابق وعلائق ونظر اعضاازمیان آموزش دهندگان تعیین ومعرفی شدند.
قاسمی نیا در پایان تأکید کرد: تهیه وتدوین پیش نویس گروه های آموزشی سوادآموزی درجلسه آینده برای بررسی مطرح خواهدشد.
https://qomgoya.ir/?p=2550