آتش سوزی و حریق گسترده در قنوات قم / کشته شدن یک کودک سه سال به علت حریق - پایگاه تحلیلی خبری قم گویا
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

   تاریخ انتشار : 24 اردیبهشت 1402 - 23:28 بازدید : 408 بازدید ارسال توسط : [ ] تعداد دیدگاه :بدون دیدگاه

جزئیات حادثه مرگبار آتش سوزی گسترده انبار کاه و پلاستیک در قنوات قم

 

🔹عصر امروز یکشنبه آتش سوزی گسترده ای در انبار کاه و همچنین پلاستیک در شهر قنوات قم رخ داد.

 

🔹تعداد ۷ واحد اطفا حریق آتش نشانی با ۳۰ آتش نشان به همراه تانکرهای آب رسان شهرداری قم برای اطفا این حریق بزرگ راهی محل حادثه شدند.

 

🔹آتش نشانان در تلاش هستند تا با اطفا این حریق که در مجاورت انبار ۱۲۰۰۰ متری تینر قرار دارد مانع از سرایت حریق به این مرکز شوند.

 

🔹به دلیل گستردگی حریق تعدادی از آتش نشان پشتیبان نیز در حال اعزام به محل حادثه هستند.

 

🔹این حادثه خسارت جانی نیز داشت و آتش نشانی به اهالی قنوات هشدار دادند به علت خطر در انفجارهای احتمالی از هرگونه اجتماع و مراجعه به محل و اطراف حادثه پرهیز کنند.

اعزام ۱۰ تیم و ۴۰ آتش‌نشان به محل حادثه/تلاش برای یافتن فوتی‌ها و مصدومان

 

عصر امروز به دنبال وقوع آتش‌سوزی گسترده در کارگاه تولید برچسب در قنوات بلافاصله تیم‌های عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم به محل حادثه اعزام شدند.

 

ساعت ۱۷:۳۰ امروز وقوع آتش‌سوزی گسترده در کارگاه تولید برچسب در قنوات به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی قم گزارش شد که بلافاصله تیم‌های عملیاتی به محل حادثه که به‌صورت زیرزمینی و غیرمجاز مشغول فعالیت بوده، اعزام می‌شوند.

 

به دنبال شدت آتش‌سوزی و حجم بالای خطرات به علت وجود مخازن تینر و گازوئیل، ۱۰ تیم عملیاتی و امداد و نجات با ۴۰ آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند که آتش‌نشانان تا این لحظه به دنبال کنترل و اطفای حریق و جلوگیری از سرایت آن به انبار مجاور که پر از کاه بوده، هستند.

 

ماشین‌های لجستیک و آب‌رسان شهرداری قم در محل حادثه به‌منظور پشتیبانی از آتش‌نشانان حضور دارند.

 

به گفته شاهدان، این حادثه در کنار سه فوتی احتمالی، دارای چندین مصدوم نیز بوده که تیم‌های امداد و نجات آتش‌نشانی در حال تلاش برای یافتن فوتی‌ها و مصدومان هستند.

 

آتش سوزی کارگاه غیر مجاز صنایع شیمیایی و رنگ در شهر قنوات بطور کامل مهار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی شهرداری قم درساعت ۱۷.۲۲ دقیقه امروز، حادثه حریق فوق اعلام گردید. بلافاصله ۶ دستگاه خودروی حریق، دو دستگاه خودروی آبرسان، یک دستگاه خودروی پروژکتور (سان لایت) به محل حریق اعزام شد.
واحدها در ساعت ۱۷.۳۶ دقیقه به همراه آتش نشانی قنوات شروع به اطفاء نموده که به علت حجم بالای حریق دو دستگاه خودروی آبرسان شهرداری قم، دو دستگاه خودرو آبرسان سپاه و دو دستگاه خودروی لودر سبک و سنگین به محل اعزام شدند.
در نهایت تلاش آتش نشانان در ساعت ۲۰.۳۰ قبل از آنکه حریق به انبارهای مجاور سرایت کند، مهار و آتش نشانان مشغول عملیات جست و جو جهت یافتن سه قربانی حادثه شدند.
متاسفانه در این حادثه دو کودک خردسال و یک فرد آقا ۱۸ ساله جان باخته و ۳ نفر نیز مصدوم که به صورت سرپایی توسط عوامل امدادی مداوا شدند.
هم اکنون آتش سوزی بطور کامل مهار و آتش نشانان در محل حریق در حال جداسازی و لکه گیری می باشند.
علت حادثه توسط تیم های کارشناسی آتش نشانی در حال بررسی است.

   

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Verified by MonsterInsights