بازدید اهالی رسانه از پروژه های شهری در حال انجام قم - پایگاه تحلیلی خبری قم گویا
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

امروز صبح، جلوی ساختمان سفید رنگ شهرداری قم محل تجمع اصحاب رسانه بود که منتظر مینی بوس برای عزیمت به برخی پروژه‌های عمرانی شهری از زیر گذر و روگذر تونل غدیر گرفته تا محل احداث رو گذر خیابان فردوسی و زیر گذر و رو گذر میدان نماز و بلوار شهدای روحانیت بودند.

در بخشی از این بازدید شهردار منطقه ۷ قم از تملک ۶۲ پلاک در عرض یکسال خبر داد

رضا رحیمی مدیر منطقه ۲ شهرداری قم در ادامه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به افتتاح بلوار شاهد اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح غیر رسمی بلوار شهدای روحانیت هستیم.

وی تصریح کرد: این محدوده باتوجه به احداث زیر گذر مساحتی شامل ۳ونیم هکتار را در بر گرفته که باعث اتصال منطقه دو و سه،بلوار امام رضا(ع) و تردد به استان های جنوبی کشور رو این مسیر تسهیل می‌کند.

شهردار منطقه ۲ شهرداری قم افزود: قسمت مهم پروژه رینگ فردوسی است که در منطه ۲ به صورت کامل اجرا شد و از میدان نبوت اتصال آن برقرار و به میدان سپاه و پردیسان امتداد دارد.

 

در ادامه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی شهری، کلهر مدیر پروزه تقاطع غیر همسطح نماز در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: این پروژه سال ۹۹ با احداث روگذر و زیرگذر و سطح صفر میدان آغاز و با هزینه ۷۰ میلیارد تومان قابل بهره برداری است و یک عملیات جزئی از آن به جا مانده که در حال تکمیل است .کلهر ضمن اشاره به مساحت ایت تقاطع گفت: مساحت روگذر ۴۵۰ متر، مساحت زیرگذر ۵۵۰ متر و شعاع میدان ۷۰ متر و در سطح صفر میدان بلوار حکیم و فردوسی است و تملکات سالهای قبل انجام شده بود.

 

شهردار منطقه ۷ قم نیز در بخشی دیگر از بازدید خبرنگاران از این پروژه‌ها تاکید کرد: در بحث تملکات در یکسال گذشته جلسه ای با دادستان و شهردار داشتیم وکه دستگاه غذا با شهرداری همکاری کردند و با حمایت شورا و تلاش همکاران ما ۶۲ پلاک را تملک کردیم و ظرف یکسال تخیله تخریب شد در این میان مبلغی بالغ بر ۳۳۰میلیارد برای اجرای تملکات صرف شد ۱۰ پلاک دیکر باقی مانده که این ۱۰ پلاک جزو کسانی هستند که هیچ همکاری با مانداشته اند و این افراد با این مقاومت حجم ضرر هارا افزایش میدهند.

محمد رمضانی یادآور شد: کسانی که با ما همکاری کردند توانستند خانه دیگر در همین حوالی تهیه کنند و خواهش من ازکسانی که دز این مسیر خصوصا از دوره شهر تا به این مکان هست همکاری کنند.

مهندس بابایی پیمانکار این پروژه نیز درمورد مشکلات گریبانگیر در این طرح اظهار کرد: در پروژه بدلیل برخورد به مسیر برق حرم مطهر مشکلاتی داشتیم که در نهایت توانستیم برق ۶۳ ولتی را مهار‌ و سازه ها را احداث کنیم .

وی گفت: مشکل دیگر در بحث معضلات تاسیساتی این پروژه لوله سازمان آب خط اصلی معلم همچنین فشار قوی مخابرات و فیبر های نوری بود که برطرف شد.

مهندس برادران مسئول پروژه فاز ۵ عمار یاسر نیز در ادامه تصریح کرد: این پروژه در حال پیش روی است که ۷۵ درصد آن تکمیل شده پروژه عملیات های مختلفی چون اجرای سازه،خاک برداری و پرچ های بتن ریزی را دارد که از اسفند ماه ۱۴۰۰پروژه کلید خورد و مسئول اجرای آن سازمان توسعه عمران شهرداری است.

برادران در خصوص تملکات این پروژه گفت: یکسری مشکلات تملکات داشتیم که با همکاری شهردار محترم منطقه ۷ این تملکات رو به اتمام است.

وی افزود: اعتبار پروژه ۷۳ میلیارد تومان غیر از تملکات برای سازمان تعریف شده است.

برادران در مورد اطلاعات فنی پروژه عنوان کرد: پروژه نزدیک ۲۵ هراز متر مربع بتن ریزی دارد که ۲۰ هزار متر مربع آن انجام شده است و۱۰۰۰هزار متر مربع دیواره سازی ، حدود ۲۰۰۰۰هزار متر مربع خاک برداری و ۳۵۰۰ متر آرمتر بندی دارد که در حال انجام است.

شایان ذکر است، پیش بینی می‌شود نیمه اول امسال به بهره بردرای برسد.

این پروژه تا خیابان معلم به صورت دوطبقه است بدون پارکینک تا خیابان دوره شهر ادامه داشته و تا میدان سپاه تقاطع می‌شود.که در فاز های بعدی منطقه ۷ پیگیری و قابل اجراست این پروژه تا کوچه ممتاز ادامه دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Verified by MonsterInsights