یازدهمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در قم + فیلم و عکس - پایگاه تحلیلی خبری قم گویا
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

استاندار قم امروز چهارشنبه ۲۵ آبان‌ماه در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس که در مجموعه مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای استان قم برپا شده است، طی سخنانی اظهار کرد: یکی از اقدامات خوبی که در این مقطع به واسطه کنگره ملی شهدای استان قم رقم خورده است، برگزاری نمایشگاه کتاب است.

سید محمد تقی شاهچراغی با اشاره به اینکه اصل موضوع برپایی نمایشگاه اقدام ارزشمندی است، مطرح کرد: نباید برای برگزاری نمایشگاه‌های این چنینی منتظر مناسبت‌های خاصی باشیم.

استاندار قم ادامه داد: انسان همواره به دنبال راه‌های رسیدن به کمال بوده و برای رسیدن به کمال انسانی باید از ظرفیت‌های ایثار و شهادت استفاده کنیم و در مسیر کتاب یکی از تاثیرگذارترین ابزارها است.

وی با بیان اینکه کتاب یک عنصر بدون جایگزین است، عنوان کرد: باید تلاش کنیم زمینه‌های خرید کتاب با قیمت مناسب‌تر برای نسل جوان و نوجوان فراهم شود.

شاهچراغی اضافه کرد: کتاب اثرگذاری‌های بسیاری در طول تاریخ داشته است و توانسته مسیر زندگی جوانان بسیاری را اصلاح کند.

وی از استقبال خوب از این نمایشگاه یاد کرد گفت: خوشبختانه شاهد حضور پرشور نسل جوان و نوجوان در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس بوده‌ایم که این پیام را برای ما به همراه دارد که هرچه سریع‌تر نمایشگاه‌های بعدی را برپا کنیم.

استاندار قم با بیان اینکه در دین اسلام و توسط بزرگان دینی به موضوع کتاب تاکید بسیاری شده است، خاطرنشان کرد: یکی از قابلیت‌های کتاب این است که زمانی که انسان ارتباط بصری با آن ایجاد می‌کند، جاذبه‌های خود را نمایان می‌کند.

وی افزود: کتاب‌های که در حوزه دین و ایثار و شهادت با قلم‌های روان نگارش شده‌ و بعضا جنبه‌های علمی نیز دارند، می‌توانند اثرگذاری بسیاری روی مخاطبین خود داشته باشند.

شاهچراغی از برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم یاد کرد و گفت: اجلاسیه نهایی این کنگره که برای آن سال ها زحمت کشیده شده در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

استاندار قم همچنین با اشاره به گفت‌وگوی خود با برخی از غرفه داران، یادآور شد: در این گفت‌وگوها نکات تخصصی که در حوزه کاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه بیش‌تر دغدغه کتاب، تامین کاغذ، نشر، هزینه‌های نشر و … که موضوعات کلی هستند، مطرح می‌شد، بیان کرد: در دولت سیزدهم و خصوصا وزارت ارشاد جهت‌گیری به رفع موانع و مشکلات حوزه نشر وجود دارد که امیدواریم هرچه سریع‌تر این مشکلات رفع شود.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Verified by MonsterInsights