قانون جدید انتخابات سالم سازی اجرایی بیشتری دارد/ نقاط قوت بیشتر قانون جدید انتخابات نسبت به قانون قبلی - پایگاه تحلیلی خبری قم گویا
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

   تاریخ انتشار : 20 مرداد 1402 - 1:11 بازدید : 589 بازدید ارسال توسط : [ ] تعداد دیدگاه :بدون دیدگاه

مجتبی ذوالنوری در حاشیه نشست خبری روز گذشته با خبرنگاران در خصوص قانون انتخابات اظهار کرد: این قانون محاسن و معایبی دارد، که برخی از معایبش توسط شورای نگهبان و در راستای عمل به وظیفه و مراقبت شورا حل شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مثلا بحث انتخابات تناسبی، مشکل ساز بود و منافات با شایسته گزینی داشت و نظر قاطبه مردم را رعایت نمی‌کرد، که با ایستادگی شورای نگهبان این موضوع حل شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از نقص های در قانون انتخابات وجود داشت که موجب تخلف بعضی از کاندیداها در بستر انتخابات می‌شد که در قانون جدید در مورد آن تخلفات سختگیری شده است.

ذوالنوری با اشاره به سالم سازی قانون انتخابات با اجرای قانون جدید تاکید کرد: اجرای سلامت انتخابات به حد بالاتری رسیده و به اصطلاح دوز سلامت انتخابات بالا رفته است که پیش ثبت نام شرکت در انتخابات یکی از برجسته ترین آنهاست.

او با بیان اینکه پیش ثبت نام برای مردم و کاندیداها و شورای نگهبان و دستگاه‌های نظارتی کار مناسبی بود خاطر نشان کرد:ما در این راستا شاهدیم، که اگر به کاندیدایی بگوییم صلاحیت شما رد شد، او در فرصتی که در آذرماه به فاصله دو ماه مانده به انتخابات تعیین می‌کنند، و در آن محدوده زمانی شورا نمیتواند با آن تعداد زیاد کاندیدا را مورد پیگیری قرار دهد، این فرصت با قانون جدید ایجاد شده تا اعضای شورای نگهبان و دستگاه‌های امنیتی بهتر بتوانند ملاحظاتد را ببینند، و فرد بتواند به جاهایی که مورد استعلام واقع شده مراجعه کند و یا اگر سوء تفاهمی در موردی خاص، بوجود آمده، مشکلشان را حل کند.

او گفت: به عبارتی دیگر پیش ثبت نام شش ماه پیش از موعد، این فرصت را به کاندیداها می‌دهد، که اگر صلاحیتش تأیید نشد در این فرصت که تا ثبت نام بعدی داریم، برود و از خود دفاع کند و شرایط را تغییر بدهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با این کار دستگاههای نظارتی فرصتی را از شورای نگهبان گرفته‌اند که تحقیقاتشان را عمیق تر کنند و بررسی‌های مهمتری انجام بدهند که خدای ناخواسته حقی از کاندیدایی ضایع نشود.

ذوالنوری افزود: این فرصت خوبی است، چرا که اکنون اسامی پخش نمی‌شود و اگر کسانی اعلام نکند که ما ثبت نام کردیم، سامانه نیز نام او را پخش نمی‌کند، و لذا اگر خود فرد دید، مشکلی دارد و بعد بخواهد ثبت نام کند، و پذیرش نشود، آبرویی از وی تضییع نمی‌شود و خود فرد ملاحظه خود را انجام خواهد داد.

او گفت: در مجموع نقاط قوت قانون انتخابات بیش از نقاط ضعفی است که داشته است.

 

مشاهده مصاحبه اختصاصی با آقای ذوالنوری در لینک زیر:

 

 

   

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Verified by MonsterInsights