پذیرایی موکب امامزادگان قم از یک میلیون زائر اربعین - پایگاه تحلیلی خبری قم گویا
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

 حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با اشاره به فعالیت موکب امامزادگان قم المقدسه در ایام اربعین در شهر سامرا کشور عراق اظهار کرد: این موکب از یک تا هجدهم شهریورماه فعال بود و به مدت ۱۸ روز خدمت‌رسانی به زائران را در دستور کار داشت.

وی افزود: در مجموع ۳ هزار وعده صبحانه، ۷ هزار پرس ناهار، ۱۰ هزار وعده شام، دو هزار میان وعده صبحانه، دو هزار بسته میان وعده عصر و ۱۴ هزار لیوان شربت نعنا و زعفران به صورت روزانه میان زائران توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در طول برپایی موکب امامزادگان قم در سامرا ۲۱۶ هزار بسته آب بسته‌بندی بهداشتی به صورت خنک در بین زائران توزیع شده است گفت: ۴۵۰۰ کارتن آب بهداشتی برای این موکب خریداری شده بود که توزیع روزانه ۲۵۰ کارتن در دستور کار قرار داشت.

وی ادامه داد: همه عوامل و دست اندرکاران موکب تلاش کردند وعده‌های اصلی و میان وعده‌ها را از بهترین مواد غذایی و به صورت کاملا بهداشتی تهیه کنند به صورتی که از انواع میوه‌ها، نان، لبنیات و حتی غذاهای سنتی ایرانی هم استفاده شد.

اسکندری ادامه داد: در طول ۱۸ روز برپایی این موکب، ۵۴ هزار وعده صبحانه و ۳۶ هزار میان وعده صبح، ۱۲۶ هزار پرس ناهار و ۷۲ هزار میان وعده عصر، ۱۸۰ هزار پرس شام و ۲۵۲ هزار لیوان شربت تهیه و در اختیار زائران حسینی قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: به این ترتیب به صورت روزانه ۵۲ هزار وعده پذیرایی و در طول ۱۸ روز برپایی موکب، ۹۳۶ هزار وعده و میان وعده غذایی و آب، در بین زائران توزیع شده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Verified by MonsterInsights