مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای قم: کمک‌ فنی و حرفه‌ای به بخش صنعت‌ برای تربیت نیروی کار ماهر - پایگاه تحلیلی خبری قم گویا
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

   تاریخ انتشار : 22 مرداد 1403 - 22:54 بازدید : 809 بازدید ارسال توسط : [ ] تعداد دیدگاه :بدون دیدگاه

سید محمود عرب از کمک و استمداد اداره کل فنی و حرفه‌ای قم برای ترییت نیروی ماهر و متخصص در راستای بخش صنعت استان خبر داد.

مصاحبه ویدئویی اختصاصی قم گویا با مدیر سازمان فنی و حرفه استان قم در خصوص استمداد و کمک به صنعت گران جهت تامین نیروی کار ماهر:

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود عرب، با اشاره به تدوین و اجرای سندهای حرفه‌ای جدید در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، سند حرفه‌ای “سازنده و نصاب کابینت ام‌دی‌اف” با کد ۷۵۲۲ تهیه شده است.

وی تصریح کرد: این سند شامل سه شغل مختلف است که در قالب ۲۴ استاندارد شایستگی و ۲۴ استاندارد ارزشیابی از گروه شغلی صنایع چوب تدوین شده و با همکاری اتحادیه کابینت‌سازان و فلزکاران استان قم انجام شده است.

مدیر کل اداره فنی و حرفه‌ای استان قم خاطر نشان کرد: سند حرفه متخصصان نقشه‌کشی و نقشه‌برداری با کد ۲۱۶۵ در دست تدوین است و قرار است در سال ۱۴۰۳ نهایی و اجرایی شود.

وی در ادامه به برنامه‌های آموزشی و اجرایی سال ۱۴۰۳ پرداخت و بیان کرد: برنامه‌ریزی شده است که در این سال، ۴,۶۴۹,۱۰۲ نفر ساعت آموزش در استان قم ارائه شود. از این میزان، ۱,۳۱۶,۳۷۱ نفر ساعت در مراکز آموزشی دولتی و ۳,۳۳۲,۷۳۱ نفر ساعت در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم همچنین از پیگیری اجرای ۶۷ برنامه آموزشی اجرایی در سال ۱۴۰۳ خبر داد که مرتبط با ۱۱ دفتر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است. این برنامه‌ها به منظور ارتقاء مهارت‌ها و تقویت نیروی کار ماهر در استان قم تدوین و اجرا خواهند شد.

این اقدامات، بخشی از تلاش‌های گسترده برای توسعه و بهبود کیفیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان قم است که نقش مهمی در ارتقاء سطح مهارت و اشتغال‌زایی در منطقه دارد.

 

 

   

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Verified by MonsterInsights