×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حمله تروریستی به حرم احمد بن موسی (ع) وحدت ملت را بیشتر کرد

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در یادواره ۱۲۸ شهید دانش آموزی هنرستان فنی ماندگار قدس قم که در آستانه کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از شهدای علمی با کمترین امکانات و از شهرهای مختلف کشور توانستند با تلاش خود در عرصه‌های مختلف جزو سرآمدان دنیا باشند که ضرورت دارد دانش آموزان را با این دستاوردهای علمی دانشمندان شهید آشنا کنیم.

وی عنوان کرد: پس از شیوع کرونا باید واکسن در اختیار داشتیم تا جلوی مرگ و میرها گرفته شود که از ورود واکسن به کشور جلوگیری می‌شد اما امروز به همت تلاش دانشمندان ما انواع واکسن ساخته شده و صادر نیز می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تولید واکسن پروسه‌ای زمان‌بر و طولانی مدت است و این باورپذیر نبود که ایران بتواند روزی واکسن کرونا تولید کند.

وی ابراز کرد: دبیرکل سازمان ملل از رئیس جمهور عذرخواهی کرده بود که نتوانستند در دوران کرونا به ایران واکسن دهند که رئیس جمهور در پاسخ گفتند «ما در حال حاضر ۶ نوع واکسن کرونا تولید و به کشورهای مختلف صادر می‌کنیم».

نوری ادامه داد: این کارهای علمی نتیجه رشادت‌های شهدا و رزمندگان در طول جنگ هشت ساله تحمیلی بوده است که اگر این امنیت را امروز نداشتیم پیشرفت‌ها امکان پذیر نبود و اقتدار امروز حاصل نمی‌شد.

وی تاکید کرد: دشمن می‌خواهد رویش‌های علمی کشور را مورد هدف قرار دهد که مکان این رویش‌ها نیز مدارس و دانشگاه‌ها است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دشمنان می‌خواهند امنیت کشور را خدشه‌دار کنند که حمله تروریستی به حرم احمد بن موسی (ع) توسط عمال استکبار و آمریکا در همین راستا بوده که البته این اقدام وحدت ملت را بیش از پیش کرد.

وی بیان کرد: دشمنان در پی از بین بردن اخلاق و معنویت در بین نسل جوان و جامعه هستند که باید در این زمینه مراقب بود و این هدف را به روش‌های مختلفی دنبال می‌کنند که بازی‌های رایانه‌ای از جمله آنان است که به نوعی ترویج بی اخلاقی می‌کنند.

وی گفت: بسیاری از ابتکارات رزمندگان در جنگ عجیب بود که توانستند از معبرهای سخت عبور کرده و حتی جلوتر حرکت کنند.

نوری تصریح کرد: باید گوش به فرمان امامین انقلاب باشیم و هر یک دانش آموزان ما می‌توانند یک شهید زین الدین باشند که در عرصه‌های مختلف مؤثر و نقش آفرینی داشته باشند.

وی عنوان کرد: المپیاد ترکیبات با حضور ۴۲ کشور جهان برگزار شد که ایران راهبر آنان بود و بیشتر رتبه‌های را بچه‌های ایران کسب کردند اما این رویداد در جهان انعکاس داده نشد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: راه شهدا را باید تداوم ببخشیم که روزگاری احساس کردند باید از پشت میز درس به میدان جبهه‌ها بروند تا از کشور دفاع کنند و امروز برگزاری یادواره شهدا در مدارس برای آشنایی با شهدا بسیار مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۷۰ هزار دانش آموز هنرستانی را اضافه کردیم که این بدان معنا است ۷۰ هزار نیروی حرفه ای کار در آینده خواهیم داشت و تلاش می‌شود هنرستان‌ها با مراکز دانش بنیان متصل کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights