×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خبرنگار قم گویا، حجت الاسلام حسین فخر روحانی در نشست خبری که در دفتر قم خبرگزاری رسا برگزار شد، با اشاره به فعالیت های بنیاد خیرین حوزه های علمیه اظهار کرد: این بنیاد تنها نهاد خیریه رسمی تحت اشراف مرکز مدیریت حوزه های علمیه زیر نظر آیت الله اعرافی فعالیت دارد.
وی با اشاره به وجه تمایز بنیاد خیریه حوزه های علمیه با سایر مراکز خیریه بیان کرد: آگاهی کامل از نیاز های جاری حوزه های علمیه مهمترین وجه تمایز این مرکز با سایر موسسات خیریه به شمار میرود و به همین دلیل کمک خیرین به نیازهای واقعی اشراف دارند و کمک های خیرین در راه نیاز های واقعی حوزه صرف می شود.
مدیرعامل بنیاد خیرین حوزه های علمیه با تاکید براینکه بسیاری از خیریه ها برای حوزه فعالیت می کنند اما اولویت های حوزه برای آن ها مهم نیست، گفت: به طور مثال ساختمان مدارس حوزه در حال حاضر نیاز واقعی حوزه نیست اما توسط برخی موسسات خیریه بنا می شود.
وی با تاکید براینکه بیشترین فعالیت های این مرکز به به حمایت های بلاعوض از طلاب اختصاص دارد، تصریح کرد: با توجه به مشکلات معیشتی که طلاب دارند به این نتیجه رسیدیم که وام های قرض الحسنه نمی تواند پاسخگوی نیاز آنان باشد به همین دلیل سعی شد تا کمک های بلاعوض به آنان داده شود.
فخر روحانی به سیل ویرانگر استان های جنوب شرقی کشور اشاره و بیان کرد:  پس از درخواست مدیر حوزه علمیه هرمزگان از مرکز مدیریت حوزه با نظارت آیت الله اعرافی نخستین محموله کمک حوزه های علمیه به این مناطق ارسال شد.
وی ادامه داد:خیرینی که به حوزه های علمیه اعتماد کرده و کمک های خیر خود را از این راه به جامعه هدف رسانده و نیاز آنان را برطرف می کنند.
مدیرعامل بنیاد خیرین حوزه های علمیه گفت: مهم ترین نکته ای که استفاده از ظرفیت بنیاد خیرین برای دغدغه مندان دارد تغییر دیدگاه کسانی است که در شرایط محروم زندگی می کنند که با دریافت کمک ها دیدگاه آنان نسبت به نظام اسلامی و به مذهب تشیع تغییر می کند.
وی از اعزام ۱۱۰ مبلغ از ظرفیت خیرین به مناطق محروم خبرداد و گفت: این مبلغین از گروه‌هایی بودند که به خاطر ضعف بودجه در حالت تعطیل بودند و با کمک خیرین این گروه‌ها مجدد فعال شدند.
فخر روحانی بیان کرد: اکثر درخواست‌هایی که به بنیاد خیرین ارجاع می‌شود مربوط به مسکن این عزیزان است که در این راستا برای حمایت از خانواده طلاب فروشگاهی در شهرک مهدیه تأسیس واقلام باقیمت مناسبت به دست آن‌ها می‌رسد.
مدیرعامل بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه بیان کرد:درمجموع در این سه ماه بیش از ۳۰ میلیارد ریال توسط خیرین جمع‌آوری شد، لزوماً کمک‌های بنیاد خیرین به طلاب و روحانیون نمی‌رسد و خیرین افرادی هستند که حوزه را به‌عنوان مقصد خود برای کمک به جامعه هدف انتخاب و به حوزه‌های علمیه کمک می‌کنند و حوزه‌های علمیه بر اساس نیازهای جامعه کمک‌ها را توزیع می‌کند.
وی عنوان کرد: برای توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار کارگروه خاصی راه‌اندازی و کمک‌های خوبی جمع شده است، در ابتدای سال ۱۴۰۱ چند کارگاه تولیدی تبدیل و از خانواده‌های بی‌سرپرست و خانواده‌های جامعه هدف دارای شغل می‌شوند.
فخر روحانی تاکید کرد: کمک های بنیاد خیرین  حوزه های علمیه تنها به طلاب اختصاص ندارد بلکه از عموم افراد جامعه حمایت می کند و خیرین حوزه را به عنوان مقصد خود انتخاب کردند و حوزه بر اساس آنچه تشخیص می دهد بر آن اساس هزینه می کند.
وی اضافه کرد: ۴ گروه جهادی برای عید نوروز با حمایت بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه برای مناطق محروم اعزام می‌شوند، هم‌زمان با نیمه شعبان بیش از ۱۴۰۰ بسته معیشتی که پیوست فرهنگی دارد برای مناطق محروم توزیع می‌شود.
 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights