×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

امین علوی نیا در گفت وگو با خبرنگار قم گویا با اشاره به پیشنیه برگزاری جشنواره تئاتر بچه های مسجد، اظهار کرد: این اقدام فرهنگی از دهه ۷۰  با محوریت بچه های مسجد آغاز شد اما پس از چندسال فعالیت در اوج متوقف شد.
وی افزود: نوجوانان علاقمند به تئاتر در فضایی خارج از مساجد به اجرای این برنامه اهتمام داشتند اما این مسئله چندان خوشایند نبود بنابراین با هماهنگی های انجام شده با کانون مساجد، مربی هایی در مساجد مستقر شدند و با علاقمندان به هنر نمایش تمرین  کردند که چند اثر به تولید رسید.
دبیر اجرائی دومین جشنواره بچه های مسجد گفت: در سال نخست برگزاری جشنواره ۲۲ کار برای بازبینی آمد که ۱۰ کار به مرحله نهایی راه پیدا کرد و در جشنواره قزوین، استان قم رتبه سوم را کسب نمود.

کرونا مانع برگزاری جشنواره بچه های مسجد شد

علوی نیا یادآور شد: در سال ۹۸ حدود ۵۰ اثر برای بازبینی آماده شد که به ناگهان سونامی کرونا جهان را به چالش کشید و دو سال کار متوقف شد که با بهبود شرایط از سال جاری مجددا اجرای این برنامه ها آغاز و تغییرات جدیدی اعمال شد.
وی با اشاره به افزوده شدن بخش خواهران به این جشنواره بیان کرد: این بخش از جشنواره که برای نخستین بار اجرا می شود از قم آغاز شده که از بازبینی تا جوایز تمامی کارها بر عهده بانوان است.
دبیر اجرایی دومین جشنواره بچه های مسجد با بیان اینکه ۶۴ اثر از مساجد برای حضور در  جشنواره اعلام آمادگی کردند، گفت: پس از بررسی در نهایت ۴۰ اثر به مرحله بازبینی رسید که ۲۵ اثر برای گروه آقایان و ۱۵ اثر به گروه بانوان اختصاص دارد و پس از بازبینی های لازم، در حال حاضر کارهای منتخب به دوره های پایانی راه پیدا کرده اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights