×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
۲۵ کیلومتر از شبکه فرسوده فاضلاب قم بازسازی می‌شود

مهندس “حسن بختیاری” با بیان اینکه حدود ۴۲ درصد از جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند اظهار کرد: اواخر سال گذشته بر اساس مصوبه ریاست محترم جمهور هزار میلیارد تومان به توسعه شبکه فاضلاب قم تخصیص یافت که نیمی تعهد دولت و مابقی در تعهد شرکت آب و فاضلاب است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۷۰ کیلومتر شبکه و خط انتقال فاضلاب در شهر قم فعال است، گفت: سالانه ۴۰ میلیون مترمکعب پساب در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب قم تولید می‌شود که ۱۸ میلیون مترمکعب آن به آبیاری فضای سبز خارج از شهر و بخش صنعت تخصیص یافته است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به وجود ۲۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب فرسوده در شهر گفت: سالانه بخشی از اصلاح شبکه فرسوده در دستور کار قرار دارد که در سال جاری برنامه‌ریزی‌ها برای اصلاح ۲۵ کیلومتر از این شبکه صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به ضرورت توسعه شبکه فاضلاب در مناطقی که از شهر که بلندمرتبه‌سازی انجام می‌شود، یادآور شد: این موضوع به صورت جدی مورد توجه قرار دارد و در نظر داریم از ظرفیت بخش خصوصی نیز در این زمینه استفاده کنیم.

 

بختیاری تغییر شرایط استان در استفاده از پساب را از دیگر اهداف سال جاری برشمرد و تأکید کرد: تمام سعی ما این است که به تدریج وابستگی صنایع را به آب شبکه را کاهش داده و پساب را جایگزین آن کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights