×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم روز شنبه ۸ مرداد ماه، با حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در ابتدا پیرامون تحولات حوزه نشر و نشر دیجیتال گفت: امروزه ما شاهد رونق گرفتن نشر دیجیتال و کتاب های الکترونیکی و صوتی هستیم که این امر خوبی است اما باید توجه داشته باشیم که هیچ چیز نمی تواند جای کتاب، آن هم به صورت فیزیکی آن را بگیرد.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه کتاب افزود: کتاب از این جهت قابل اهمیت است که قابل استناد و دارای شناسنامه مشخص یعنی ناشر، نویسنده، سال نشر و… است و می‌توان آن ها را راستی آزمایی کرد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی  در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در سال های اخیر و با توجه به افزایش قیمت کاغذ، قیمت کتاب نیز افزایش بسیاری داشته است و به همین دلیل دسترسی مردم به کتاب کاهش یافته است.
ذوالنوری خاطرنشان کرد: اهمیت کتابخانه های عمومی در عصر امروز این است که این دسترسی آسان مردم به کتاب را برای عموم مردم فراهم سازند و کار نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این زمینه اهمیت زیادی پیدا می کند.امروزه کتابخانه های عمومی نقش بسیار مهمی در پاسخگویی به نیاز های اطلاعاتی مردم در بخش های مختلف دارند و باید با تکلیف گرایی و تدوین افق دید بلند به جایگاه واقعی خود در بین مردم نزدیک تر شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری همچنین در بخش پایانی سخنان خود گفت: باید از ظرفیت کتابخانه های عمومی استان و همچنین سایر دستگاه های اجرایی و فرهنگی در جهت استفاده از ظرفیت های کتاب و کتابخوانی و گسترش آن در بین مردم در جهت تحقق اهداف نظام بهره بگیریم.
در این دیدار همچنین مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم به ارائه گزارشی از فعالیت های این مجموعه پرداخت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights