×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به مناسبت فرا رسیدن ۳۰ ذالقعده سالروز شهادت امام جواد علیه السلام، مراسم سوگواری در حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع علیه السلام فرزند بلافصل این امام همام و امامزادگان چهل اختران و زید علیهم السلام تدارک دیده شده است.
بر این اساس و از ساعت ۷:۳۰ صبح روز چهارشنبه، آیین غبارروبی چهارمین حرم اهل بیت، آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع ابن الجواد علیهما السلام با حضور مسئلان هیئات مذهبی استان قم، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی و مداحی حاج سید علی حسینی‌نژاد برگزار شده است.
مجلس عزاداری شب شهادت امام جواد علیه السلام هم چهارشنبه شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام شاهرودی و مداحی حاج حسن یوسفی و حاج جواد اشعری در این مکان مقدس برگزار می‌شود و در انتها، شرکت‌کنندگان مهمان سفره اهل بیت علیهم السلام خواهند بود.
صبح روز پنجشنبه ۹ تیرماه و همزمان با سالروز شهادت حضرت جواد الائمه علیه السلام ، مراسم سوگواری کارکنان شعب بانک ملی و کارکنان سازمان زندان‌ها از ساعت ۶ در حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع علیه السلام آغاز می‌شود و ساعت ۹ هم به آیین عزاداری طلاب اردوزبان ساکن قم اختصاص داده شده است.
همان روز و بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم عزاداری شام شهادت با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسین صدر و مداحی حاج علی انسانی و حاج رضا ایزدی در این مکان مقدس پیش‌بینی شده است.
مراسم بعدی، سحرگاه روز جمعه است و و اختصاص به قرائت دعای پرفیض کمیل با نوای حجت‌الاسلام والمسلمین میرزامحمدی دارد.
آیین تعزیه‌خوانی در آستان امامزاده موسی مبرقع علیه السلام
همان روز ساعت ۱۸ نیز آیین تعزیه‌خوانی سنتی در جوار این بقعه متبرکه و امامزادگان چهل اختران برگزار خواهد شد.
این مراسم، از طریق صفحات اختصاصی حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع علیه السلام در سایت‌های آپارات و تلویزیون اینترنتی تیوا و همچنین صفحه اینستاگرام بقعه متبرکه با شناسه @hazrate_moosa به صورت زنده پخش خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights