×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جنگ گنج بود

سردار محمدرضا موحد ظهر امروز در نشست خبری کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم که در سالن جلسات شهید آیت‌الله سعیدی برگزار شد، با بیان اینکه رمز ماندگاری دفاع مقدس اسلام است، اظهار کرد: همه چیز فانی است مگر اینکه منصوب به خداوند باشد و دفاع مقدس با توجه به انتصابش به خدا، فرماندهی امام و پشتیبانی مردم و اخلاص شهدا جادوانه شد.

وی اضافه کرد: دشمن جنگ تحمیلی را برای خاموش کردن انقلاب به راه انداخت اما این جنگ باعث شعله‌ور شدن انقلاب و الگو شدن ایران اسلامی شد و به برکت جنگ تحمیلی ما داریم به هدف اصلی انقلاب نزدیک می‌شویم.

فرمانده سپاه استان قم با بیان اینکه امداد و نصرت الهی بعد از حرکت و تلاش محقق می‌شود، عنوان کرد: مدافعان حقیقت نباید تصور کنند که در میدان مبارزه تنها هستند هر وقت حرکت انجام شود خداوند نیز پشتیبان خواهد بود.

وی شعار هفته دفاع مقدس را «ما مقاوم هستیم» دانست و گفت: پیش از آغاز هفته دفاع مقدس فردا مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس به صورت ملی با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود که در استان قم، باغ موزه دفاع مقدس به‌عنوان محل برگزاری این مراسم درنظر گرفته شده است.

وی از عطرافشانی مزار شهدا در آستانه هفته دفاع مقدس یاد کرد و گفت: با حضور رده‌ها و نهادهای مختلف برای عطرافشانی مزار شهدای استان قم برنامه‌ریزی شده است و همانند سال‌های گذشته از عموم مردم برای شرکت در این برنامه دعوت به عمل می‌آید.

موحد از نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس و اجرای برنامه‌های متناسب با عناوین خبرداد و ادامه داد: از ۳۱ شهریورماه تا ۷ مهرماه به ترتیب با عناوین «پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت»، «معنویت، زنان، خانواده و سلامت»، «ولایت‌مداری جوانان، علم و دانش پژوهشی»، «شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخر آفرینی»، «دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف و روز سرباز»، «وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبار ستیزی»، «نیروهای مسلح بسیجیان، جهادگران، روحانیت، عشایر، روستاییان و پیشمرگان کرد مسلمان»، «فرماندهان، عزت مداران و حماسه آفرینان» نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: در سپاه استان قم ۱۵۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس درنظر گرفته شده که از جمله آن‌ها می‌توان به مشارکت در برگزاری رژه نیروهای مسلح دنبال، فصل شیدایی، شرکت نیروهای مسلح در نمازهای جمعه، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری مراسم تجلیل از سربازان نمونه، اجرای رزمایش جهادی، برگزاری مراسم خطبه‌خوانی حرم بانوی کرامت، اجرای تئاتر، سرود، شب خاطره و شب شعر در دانشگاه‌ها، مدارس و مساجد ، اعزام راویان، فضاسازی تبلیغاتی شهر با موضوع شهدای استان و هفته دفاع، پخش مستندات تلویزیونی، راه اندازی پویش در فضای مجازی، برگزاری یادواره شهدا در اماکن مختلف و برگزاری مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی اشاره کرد.

موحد از افتتاح چهار پایگاه کاگری به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان قم یاد کرد و گفت: اجرای ۸ عنوان برنامه تلویزیونی و رادیویی و تهیه مستند نغمه‌های ماندگار با محوریت گفت‌وگو با مداحان دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه استان قم عنوان کرد: عملیات اجرایی آماده ‌سازی زمین ۵۶۰ هکتاری نهضت ملی مسکن به همت سپاه استان قم در هفته دفاع مقدس آغاز می‌شود و کنگ زنی ساخت ۱۰ واحد مسکونی برای مددجویان و ۱۸ منزل برای خانواده شهدا و پروژه‌های عام المنفعه نیز از دیگر اقدامات سپاه استان قم در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

وی از برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی، افتتاح صندوق‌های قرض الحسنه مردم یار و برپایی نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی به‌عنوان دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان قم نام برد و گفت: خدمت‌رسانی ۱۱۰ گروه جهادی و توزیع لوازم التحریر به همت جهادگران بسیجی در هفته دفاع مقدس انجام خواهد شد.

موحد با اشاره به اینکه امسال نمایشگاه هفته دفاع مقدس در قالب برنامه فصل شیدایی دنبال می‌شود، گفت: نمایش فصل شیدایی که قرار است رخدادهای مختلف از زمان خلقت تا پیروزی انقلاب اسلامی را به نمایش بگذارد یک کار بزرگ است که از ۱۲ مهرماه به صورت رسمی آغاز می‌شود و از یکم مردادماه مقدمات آن درحال فراهم‌سازی است.
وی از برپایی ۴۰ غرفه مختلف در برنامه فصل شیدایی خبرداد و گفت: تلاش ما این است که در این غرفه‌ها دستاوردهای مجموعه‌های مرتبط با دفاع مقدس را به نمایش بگذاریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights