×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

حسین شعبان‌زاده با اشاره به تغییر نرخ استفاده از پارکینگ‌های عمومی شهر بر مبنای مصوبه شورای اسلامی شهر قم و تأیید هیئت انطباق فرمانداری قم اظهار داشت: بر اساس این مصوبه پارکینگ‌های عمومی مرکز شهر بر مبنای نزدیکی به حرم مطهر در سه درجه مختلف تقسیم‌بندی شده‌اند.
وی با بیان اینکه بر اساس این مصوبه، پارکینگ‌های مسقف در شعاع یک کیلومتری حرم مطهر جزء پارکینگ‌های درجه یک(پارکینگ زائر)، پارکینگ‌های شهید کاظمی، بهار، ضلع شرقی حر، علیخانی و عمار یاسر جزء پارکینگ‌های درجه‌دو و پارکینگ جمهوری اسلامی واقع در زیر پل ۹ دی، پارکینگ خیابان شهید فاطمی، پارکینگ بستر بلوار شهید سلیمانی و پارکینگ محدوده بیت تاریخی امام راحل نیز جزء پارکینگ‌های درجه سه تقسیم‌بندی شده‌اند.
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه جدید شورای اسلامی قم، توقف خودروها در پارکینگ‌های عمومی در سه حالت مختلف تقسیم‌بندی شده است که تمام خودروهای ورودی به پارکینگ‌های عمومی شهر تا یک ساعت و نیم ساعت دوم یک نرخ مشخص و از نیم ساعت سوم و چهارم و بیشتر شامل نرخ‌های دیگری می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه نرخ ورود خودرو به پارکینگ درجه یک تا یک ساعت اول ۲ هزار تومان و از نیم ساعت سوم ۱۵۰۰ تومان و از نیم ساعت چهارم به بعد نیز ۱۰۰۰ هزار تومان به نرخ پارک افزوده می‌شود، گفت: به عبارت دیگر اگر یک خودرو به مدت ۴ ساعت در پارکینگ‌های درجه یک توقف کند، باید ۴۵۰۰ تومان هزینه پرداخت نماید.
شعبان‌زاده اضافه کرد: در پارکینگ‌های شهید کاظمی، بهار، ضلع شرقی حرم و عمار یاسر نیز ورود و توقف تا یک ساعت اول ۱۵۰۰ تومان، نیم ساعت سوم ۱۲۰۰ تومان و نیم ساعت چهارم به بعد نیز ۱۰۰۰ هزار تومان به نرخ اولیه افزوده می‌شود؛ به‌عنوان مثال اگر خودرویی ۵ ساعت در این پارکینگ‌ها توقف داشته باشد در مجموع باید ۳۲۰۰ تومان هزینه پارک بدهد.
به گفته وی، در پارکینگ جمهوری اسلامی واقع در زیر پل ۹ دی، پارکینگ خیابان شهید فاطمی، پارکینگ بستر بلوار شهید سلیمانی و پارکینگ محدوده بیت تاریخی امام راحل(ره) که جزء پارکینگ‌های درجه سه محسوب می‌شوند، ورود و توقف تا یک ساعت اول ۱۵۰۰ تومان، نیم ساعت سوم ۱۰۰۰ تومان و نیم ساعت چهارم به بعد نیز ۱۰۰۰ تومان اضافه خواهد شد.
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: بر اساس مصوبه، به ازای توقف ۲۴ ساعته خودروها در هرکدام از پارکینگ‌های عمومی شهر ۴۰ هزار تومان و مدت زمان توقف ۱۲ ساعته ۲۰ هزار تومان دریافت خواهد شد.
وی هدف‌گذاری اصلی از این مصوبه را برقراری عدالت در پرداخت هزینه پارکینگ بین استفاده‌کنندگان دانست و یادآور شد: اطلاعات مربوط به درجه‌بندی پارکینگ‌ها در اختیار سامانه ۱۳۷ قرار داده‌شده و هم‌زمان در سطح شهر نیز اطلاع‌رسانی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights