×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کور سوی امید از اقدام محیط زیست قم/ برگزاری کارگاه آموزشی محیطی زیست و خبر نویسی آن

سالن جلسات و همایش های اداره کل محیط زیست قم پیش از ظهر امروز میزبان کارگاه آموزشی «محیط زیست و رسانه» بود که با پیگیری و مشارکت اداره‌ کل حفاظت محیط زیست و خانه مطبوعات استان و با حضور مدرس سرشناس آن  احسان محمدی مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی زیست بوم و سید رضا موسوی مشکینی مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قم و جمعی از خبرنگاران و فعالان محیط زیستی استان برگزار شد.
نخستین اتفاق این جلسه محیط زیستی جذاب نیز سخنرانی آقای مدیر کل بود که خواستار توجه بیشتر مردم به محیط زیست شد و در سخنانی ضمن تشکر از دغدغه مندی مردم نسبت به گذشته در خصوص محیط زیست اظهار کرد: تاثیر گذاری بیشتر محیط زیست در تصمیم گیری های آتی و کلان کشور خواسته به حق و اساسی دوستداران محیط زیست است.
مدیرکل حافظت محیط زیست قم ضمن یادآوری پدیده زجر آور و ناسالم ریز گردها به شکل بی سابقه طی مدت ۲۲ روز در قم تصریح کرد: اطراف قم به علت فرونشست زمین افت سفره های زیر زمینی آب و توسعه صنعتی و عوامل مشابه به یکی از کانون های اصلی تولید گرد و خاک تبدیل شده است و برای این مشکل زیست بوم باید چاره اندیشی جدی صورت گیرد.
در ادامه احسان محمدی به عنوان مدرس این کارگاه، به بیان اثر گذاری‌های مشکلات محیط زیستی در سطح کشور و محیط پیرامونی پرداخت و یادآور شد: امروزه محیط زیست مشکل یک اداره، یا کشور نیست بلکه مشکل تمام مردم دنیا است و این ابر چالش امروزه فرای از تمامی مشکلات دیگر حتی منجر به تعطیل شدن تمامی فعالیت ها می شود.
این پیشکسوت رسانه با اشاره به برخی از علل عدم توجه و استقبال مردم از اخبار محیط زیستی تصریح کرد: مشکلات موجود در کشور و استقبال بالای مردم از محتواهایی نظیر سرگرمی و موارد مشابه آن سبب این بی حوصلگی شده است.
این مدیر رسانه ای با مخاطب قرار دادن خبرنگاران به عنوان افراد حرفه ای در بیان مشکلات جامعه در همه ابعاد یاد آور شد: انتخاب تیترهای جذاب، عکس مرتبط و دقیق و با رعایت اصول جذابیت کارهای خبری علی الخصوص در حوزه محیط زیستی را بالا خواهد برد.
مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی زیست بوم ضمن بیان اهمیت چگونگی برخورد اهالی رسانه در مواجه با اخبار سازمان‌های مردم نهاد، خاطر نشان کرد : در رسانه‌ها نباید خیلی به نکات انتقادی و سیاه نمایی پرداخت و رسالت اصلی ما نشر نکات و اتفاقات مثبت است.
محمدی با انتقاد از فقدان سواد رسانه‌ای به عنوان یک چالش ملی افزود: باید در اخباری که منتشر می‌کنیم، تفاوت میان ترس متوسط و وحشت را درنظر بگیریم چرا که در مواردی مانند چالش های محیط زیستی وحشت آفرینی بسیار ایجاد می شود و در این مسایل باید از صحبت های کارشناسان تخصصی استفاده کرد‌.
وی در بحث تخصصی این کارگاه نسبت به اصحاب رسانه خواستار ایجاد حس امنیت مصاحبه نیست به افراد مصاحبه شونده توسط خبرنگاران شد و فرآیند محوری در کنار رویداد محوری، و توجه به فضای مجازی و اینستاگرام و استفاده مفید و موثر اصحاب رسانه را از این دست فضاها خواستار شد و گفت: امیدواریم بتوانیم کارگاه های افزایش سواد رسانه ای و کار با فضای مجازی را برای دغدغه مندان برگزار و توسعه دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights