×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

سید امید خداشناس دیروز در بازدید اصحاب رسانه و خبرنگاران قمی از پروژه مترو، اظهار داشت: پروژه خط یک مترو قم به طول ۱۴.۸ کیلومتر از مسجد مقدس جمکران تا انتهای خیابان شاه ابراهیم در ۱۴ ایستگاه در حال اجراست.
به گفته وی، تأمین ناوگان و واگن‌های قطار شهری در کل کشور بر عهده دولت است که به دلیل مباحث مربوط به تحریم و انتقال ارز و مسائلی ازاین‌دست شاهد کندی در تأمین ناوگان هستیم.
معاون بهره‌برداری سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه وزارت کشور متولی پروژه‌های قطار شهری در ایران است، گفت: بازرسان وزارت کشور در بازدید هفته گذشته خود از پروژه قطار شهری قم رضایت ۹۵ درصدی از عملکرد شهرداری قم داشتند که امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری شاهد بهره‌برداری نهایی از متروی قم باشیم.
وی یادآور شد: در صورت تأمین قطار و واگن در کمتر از ۴ ماه آینده شاهد بهره‌برداری و مسافرگیری از فاز نخست خط یک متروی قم در حدفاصل میدان کشاورز تا میدان مطهری خواهیم بود.
وی با تأکید بر اینکه برای مدیریت بهتر این طرح، پروژه در دو فاز تقسیم‌بندی شده است اضافه کرد: فاز نخست به طول ۶ کیلومتر از محله قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری در مراحل نهایی خود قرار دارد و در طول این مسیر ریل‌گذاری و کابل‌کشی به‌صورت کامل انجام‌گرفته است.
خداشناس افزود: در طول این ۶ کیلومتر از فاز نخست خط یک مترو قم، ۶ ایستگاه در نظر گرفته‌شده که ازاین‌بین ایستگاه ابتدایی در میدان کشاورز و ایستگاه پایانی در میدان مطهری پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصدی دارد و ۴ ایستگاه عبوری دیگر نیز بالغ‌بر ۸۰ درصد پیشرفت دارد.
وی با بیان اینکه در فاز نخست خط یک قطار شهری دو ایستگاه میدان کشاورز و شهید مطهری جهت مسافرگیری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: ۴ ایستگاه عبوری نیز به‌موازات آن وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.
معاون بهره‌برداری سازمان قطار شهری قم خاطرنشان کرد: در فاز دوم پروژه خط یک مترو قم از میدان شهید مطهری تا مسجد مقدس جمکران ریل‌گذاری و حفر تونل به‌صورت کامل انجام‌یافته است و در مرحله اول پیش‌بینی‌شده تا دو ایستگاه با تراکم مسافر بالا بعد از بهره‌برداری از فاز یک قطار شهری، مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.
خداشناس ابراز داشت: در طول حدود ۱۵ کیلومتر از قطار شهری قم ۱۴ ایستگاه پیش‌بینی‌شده که ازاین‌بین ۶ ایستگاه احداث‌شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights