×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

محمد رضا قاسمی نیا معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: اولویت نهضت سواد آموزی طبق برنامه ششم توسعه ، سواد آموزی گروه سنی ۴۹_۱۰ سال می باشد و با توجه به اینکه حدود ۲۵۰ نفر آموزش دهنده در این حوزه فعالیت دارند، علاوه برآموزش در پایه های اول تا ششم ابتدایی (دوره های سواد آموزی وانتقال )بهداشت و سلامت هم در اولویت آموزش ها قرار دارد.

 وی بیان کرد، طبق نتایج آمار سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ و خود اظهاری پاسخ دهندگان ،حدود ۳۰۰تا ۳۵۰هزار نفر در استان قم در تمام گروه های سنی ،افراد کم سواد و بی سواد ساکن هستند. که نهضت سواد آموزی هر ساله با آموزش حدود ۵هزار نفر بطور مستقیم و حدود ۵۰تا ۶۰هزار نفر بطور غیر مستقیم  در حال ارایه خدمات سواد آموزی می باشند.

قاسمی نیا افزود : جلب مشارکت و دریافت خدمات از دستگاه های دولتی و غیر دولتی در فعالیت های سواد آموزی به عنوان برنامه های مکمل آموزشی هست که در نگهداشت سواد آموزان و پایداری آموخته های قبلی و امید به زندگی و توانمند سازی آنان نقشی مهم و موثر دارد. 

شایان ذکر است: اولویت نهضت سواد آموزی طبق برنامه ششم توسعه ، سواد آموزی گروه سنی ۴۹_۱۰ سال می باشد و با توجه به اینکه حدود  ۲۵۰ نفر آموزش دهنده در این حوزه فعالیت دارند، علاوه برآموزش در پایه های اول تا ششم ابتدایی  (دوره های سواد آموزی  وانتقال )بهداشت و سلامت هم در اولویت آموزش ها قرار دارد..

 خانم دکتر زارع رییس مرکز بهداشت و آقای سلطانی معاون فنی شهرستان از تشکیل جلسه و همکاری با نهضت سواد آموزی ابراز خوشنودی کرده و بر تنظیم تفاهم نامه همکاری و استفاده از ظرفیت‌های موجود طرفین تاکید کردند.

دکتر باقریان معاون فنی مرکز بهداشت استان بیان کرد در خصوص نحوه همکاری معاونت بهداشتی و نهضت سواد آموزی تعامل صورت گرفت و مقرر گردید از ظرفیت های موجود در سیستم در جهت ارتقا سطح سواد جامعه و کاهش جمعیت کم سواد اقدام شود.

همچنین نیروهای آموزش دهنده در نهضت سواد آموزی به عنوان سفیر سلامت در قالب برنامه های مختلف آموزشی با واحد های بهداشتی این مرکز همکاری خواهند کرد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights