×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان قم، با حضور سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، سجاد عمرانی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی، موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش، ماشالله سعادتمند عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم و حسن رجبیان مدیر مجمع کتابخانه های تخصصی (مکتا) روز سه‌شنبه در محل استانداری قم برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم به ارائه گزارشی تفصیلی از فعالیت های کتابخانه های عمومی استان در سال ۱۴۰۰ از حیث فعالیت‌های فرهنگی، توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای، بازسازی کتابخانه‌ها و پروژه کتابخانه مرکزی قم ارائه کرد.
در این جلسه همچنین پیرامون ضرورت همکاری میان کتابخانه‌های عمومی و تخصصی و همچنین استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های تخصصی در جهت ارائه خدمات به عموم مردم بحث و گفتگو شد.
بررسی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها برای ساخت کتابخانه در پردیسان و نیازهای کلی استان در خصوص ایجاد کتابخانه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کتابخانه سیار برای ارائه خدمات در شهر‌ها و روستاهای استان نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.
محمد تقی شاهچراغی استاندار قم در این رابطه ضمن تاکید بر ضرورت احداث کتابخانه عمومی و سیار در شهرهای کوچک و روستاهای استان گفت: کمبود کتابخانه در برخی نقاط شهری مانند پردیسان باید بررسی و مشکلات کنونی برطرف شود.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت اجرای کامل مصوبات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان قم اضافه کرد: تصمیماتی که در این انجمن نهایی می‌شود باید در مدت زمان کوتاهی وارد فاز اجرا شود.
همچنین در این جلسه مصوب شد که اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم مطالعات آمایشی خود نسبت به نیاز مناطق استان به کتابخانه عمومی به خصوص در شهرک پردیسان را نهایی و در جلسه آینده انجمن ارائه کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights