×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

 
 
سید محمدتقی شاهچراغی در همایش بزرگ ائمه جماعات استان که در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد، با تمجید از طرح تکریم ائمه جماعات از معلمان ۵۰۰ مدرسه آموزش و پرورش و مدارس علمیه استان، اظهار کرد: ورود ائمه جمعه و جماعات و طلاب جهادی به مدارس ممکن است زمینه حضور دانش آموزان در مساجد را فراهم کند.
وی افزود: مسائل پیچیده و لایه‌های متراکمی در آموزش و پرورش و مدارس وجود دارد، اما باور داریم که این مسائل قابل حل است.
استاندار قم توجه به مسائل فرهنگی و اعتقادی را مهم دانست و بیان داشت: با تغییراتی که در مدیریت آموزش و پرورش ایجاد شده، فرصت حضور روحانیت در مدارس استان قم فراهم شده و ما از ائمه جماعات مساجد و روحانیت تقاضا داریم که در حل مسائل فرهنگی همراهی لازم را داشته باشند.
شاهچراغی گفت: امسال طرح امین در برخی مدارس قم اجرا شد و این طرح در سال تحصیلی آینده با گستردگی بیشتری در استان اجرایی می‌شود.
جریان نفوذ مانع حضور روحانیت در مدارس بود
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز این همایش را مقدمه پیوند مسجد با نهاد تعلیم و تربیت دانست و اظهار کرد: تعامل و ارتباط مسجد با نهاد تعلیم و تربیت فراز و فرودهایی داشته است و جریان نفوذ و محاسبه نادرست از نقش روحانیت در عرصه‌های اجتماعی مانع حضور روحانیت اصیل در مدارس بود.
وی افزود: با اراده‌ای که در دولت کنونی وجود دارد، زمینه حضور روحانیت در مدارس فراهم شده و امیدواریم زیرساخت‌های این اقدام مهم توسط آموزش و پرورش ایجاد شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم روحانیت را پیشرو و پیشگام در اجرای حکمرانی الهی دانست و افزود: در استان قم ۶۷۱ مدرسه و حدود ۲۷۰ هزار دانش آموز داریم که این تعداد دانش آموز با والدینشان حدود ۹۰۰ هزار نفر می‌شوند. بنابراین باید از این ظرفیت برای محقق کردن معارف دین در متن زندگی مردم استفاده کرد.
حجت‌الاسلام شعبان‌زاده بر لزوم احیای نقش معلم تاکید کرد و افزود: امسال در هفته معلم، ائمه جماعات و شبکه‌های مردمی انقلابی از معلمان ۵۰۰ مدرسه آموزش و پرورش و اساتید مدارس علمیه تقدیر می‌کنند.
اجرای طرح «هر مدرسه یک روحانی» در قم
علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم حضور روحانیت را در مدارس مهم دانست و بیان داشت: همه آحاد جامعه تا ۱۸ سال که بهترین فصل تربیت است زیر پوشش آموزش و پرورش قرار دارد و اگر حوزه و روحانیت فعالیت‌های خودش در سایر نهادها را تعطیل و تمرکزش را به مدارس ببرد ضرر نمی‌کند.
وی افزود: کودکان، نوجوانان و جوانان از هر سو مورد هجوم هستند و هیچ راهی برای نجات آنها از این هجمه‌ها نیست مگر این که آنها را با معارف غنی اهل بیت علیهم السلام و قرآن کریم آشنا کنیم.
رحیمی با بیان این که آموزش و پرورش متعلق به همه مردم است، گفت: مدرسه در محله، برای محله است و ما اعلام می‌کنیم که در فصل تابستان، مدرسه تعطیل نداریم و از فضاهای ورزشی و آموزشی مدارس برای محله‌ها استفاده خواهیم کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: در سال تحصیلی آینده در هر مدرسه یک روحانی خواهیم داشت تا امور اعتقادی دانش آموزان سامان پیدا کند.
در پایان این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی گردآورنده کتاب «جهاد تبیین در اندیشه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای» به بیان ضرورت، اهمیت و ویژگی‌های جهاد تبیین پرداخت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights