×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش قم گویا، احمدرضا نخجوانی در حاشیه افتتاح پروژه توسعه شبکه فیبرنوری «FTTx» در قم در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، اظهار داشت: این پروژه ابتدا قرار بود به‌وسیله کابل‌های مسی انجام شود که به دلیل مسائلی این پروژه به‌وسیله فیبرنوری صورت گرفت.
به گفته وی، طبق قراردادی که با شهرداری قم منعقدشده، قرار است تمام شهر قم تحت پوشش سرویس پرسرعت فیبرنوری از ۱۰۰ مگابیت تا ۹۰۰ مگابیتی ارائه شود که به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه با سرعت کنونی اینترنت نیست و یک تحول بزرگ در این عرصه خواهد بود.
مدیرعامل گروه شرکت‌های شاتل ابراز کرد: شهرداری قم در خصوص توسعه زیرساخت‌های فیبرنوری در بین سایر شهرهای کشور از یک نگاه بسیار مترقی برخوردار است و مجموعه مدیریت شهری قم در پی این بوده تا زیرساخت‌های شهر هوشمند در این شهر نهایی شود.
وی با بیان اینکه تمام تجهیزات اولیه مورد نیاز توسعه شبکه فیبرنوری هم‌اکنون در شهر قم نصب‌شده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در شش‌ماهه نخست سال آینده شهروندان قمی بتوانند از این سرویس با قیمت مصوب کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی استفاده نمایند.
نخجوانی با تأکید بر اینکه در این سرویس، شهروندان باید مودم پشتیبان شبکه توسعه فیبرنوری را با ارائه تسهیلاتی تعویض کرده و از مودم دیگری استفاده کنند، گفت: قم نخستین شهری در کشور است که به‌زودی تحت پوشش اینترنت پرسرعت و به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهد شد.
مدیرعامل گروه شرکت‌های شاتل با اشاره به اینکه شهرداری‌ها در توسعه شبکه فیبرنوری اثر بسیار زیادی دارند، ابراز کرد: رویکرد شهرداری قم در حمایت از توسعه شبکه فیبرنوری قابل‌ستایش است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights