×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تامین و تدارک کامل سهمیه ابلاغی کودهای شیمیایی یارانه ای در استان قم

حسین زند ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر بیان کرد: سهمیه سالیانه کود شیمیایی یارانه ای  استان که توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ میگردد در سالجاری به میزان ۲۱۰۰۰ تن می‌باشد که از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون علیرغم تمامی مشکلات و محدودیت های موجود، ۱۰۰ درصد برنامه سال جاری تامین و تدارک شده است.

وی اضافه کرد: برنامه کودی سالیانه شامل کودهای ازته ، فسفاته و پتاسه میباشد که از مقدار تدارک شده از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۱۶۰۰۰ تن در بخش کشاورزی استان توزیع و مصرف شده است و طبق برنامه ریزی بعمل آمده، مابقی کود توزیع نشده در انبار های تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ذخیره سازی شده است تا ان‌شاءالله کودهای مورد نیاز کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی استان به موقع تامین و توزیع گردد.

زند در ادامه افزود: تدارک میزان حدود ۲۱۰۰۰ تن انواع کودهای ازته ، فسفاته و پتاسه در سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۵%  درصد رشد داشته است . .

وی با اشاره به تحویل به موقع کود به کشاورزان عزیز افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان قم دارای ۲۱ کارگزار توزیع و فروش نهاده های کشاورزی می‌باشد و مطابق برنامه زمانبندی شده کلیه محمولات کودی به موقع و در زمان مناسب جهت مصرف کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی در محل کارگزاری‌ها حمل، بارگیری و تخلیه گردیده است.

وی خاطر نشان کرد: ۱۰۰ درصد کودهای شیمیایی یارانه ای توزیعی در سالجاری در استان از طریق سامانه پایش مواد کودی و بر اساس حواله الکترونیکی کود انجام شده است .

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights