×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نواختن زنگ آغاز هفته پژوهش و فناوری در قم/تأکید بر اهمیت خودباوری در بین جوانان برای آینده سازی کشور

زنگ آغاز هفته پژوهش و فناوری صبح امروز ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم در مدرسه آیت‌الله مشکینی نواخته شد.

سید مهدی قریشی در این مراسم طی سخنانی به اهمیت مساله پژوهش پرداخت و اظهار داشت: هر آنچه امروز به‌عنوان ابزار و وسایل تکنولوژیک مورد استفاده قرار می‌گیرد، حاصل پژوهش‌هایی بوده که به فناوری تبدیل‌شده و در حقیقت حاصل ارزش‌افزوده پژوهش‌ها است.

وی با اشاره به نقش مدارس در زمینه فرهنگ‌سازی پژوهش گفت: نام‌گذاری یک هفته به‌عنوان پژوهش و فناوری از این بابت است که این موضوع مورد توجه قرار گیرد و فرهنگ پژوهش محوری ترویج یابد که در این زمینه مدارس نقش مهمی را بر عهده دارند، چراکه اولین مکان برای پرسشگری و پژوهش محور شدن نوجوانان ما مدارس هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم ارتباط بین آموزش و پژوهش را مورد توجه قرار داد و افزود: میان آموزش و پژوهش ارتباط مستقیم و تنگاتنگی حاکم است و انتقال دانش و مهارت از طریق آموزش انجام‌شده و بعد دستاوردهای حاصل از پژوهش نیز مجدداً آموزش داده می‌شود، لذا در مدارس باید به هر دو مقوله به‌طورجدی پرداخته شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پژوهش گفت: رهبر معظم انقلاب همواره به مساله پژوهش توجه ویژه داشته‌اند و بر حل مشکلات از طریق راه‌های علمی و کم کردن فاصله علمی کشور تأکید نموده و در واقع مسیر راه را برای دانش آموزان، دانشجویان و همه اساتید و معلمین و مدیران روشن نموده‌اند.

قریشی ادامه داد: متأسفانه دشمنان ما حاضر به دیدن پیشرفت‌های علمی کشور نیستند و همواره سعی نموده‌اند که با این موضوع مقابله نمایند و در داخل نیز عده‌ای سعی دارند تا خودباوری را از جوانان و نوجوانان بگیرند، در حالی که در بسیاری از علوم رتبه‌های علمی کشور قابل‌ملاحظه است.

وی احترام به پژوهشگران و دانشمندان را ضروری دانست و گفت: باید فرهنگ تقدیر و احترام به دانشمندان در کشور توسعه یابد و زیبنده نیست که دانش آموزان و دانشجویان ما صرفاً شخصیت‌های ورزشی یا هنری را بشناسند ولی در خصوص دانشمندان کشور اطلاعی نداشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم مدارس از دانشمندان برای حضور در بین دانش آموزان دعوت نمایند و آن‌ها را موردتقدیر قرار دهند تا فرزندان ما ارزش علم و دانش و دانشمندان را بیش‌ازپیش درک کنند و به‌نوعی فرهنگ‌سازی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights