×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

روح‌الله ابراهیمی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه استان در سالن کنفرانس شرکت شهرک‌های صنعتی قم برگزار شد ضمن تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه عظیم مسائل اقتصادی در جهش تولید و پیشرفت کشور روز ملی حمایت از صنایع کوچک و متوسط (۲۱ مرداد) را پیشاپیش تبریک گفت و اظهار کرد: در استان قم، کارخانه‌های بسیار بزرگ صنعتی زیادی نداریم بلکه در شهرک‌های صنعتی عمده واحدها جزو صنایع کوچک محسوب می‌شود و از این رو حمایت از این ظرفیت ها دارای اهمیت فراوان در خصوص ایجاد و حفظ اشتغال پایدار و رشد اقتصادی است.
وی با اشاره به رشد ناخالص ملی هر کشور در جهان بر مبنای صنایع کوچک و متوسط تصریح کرد: این رشد در دنیا ۶۰ درصد و در ایران حدود ۱۵ درصد است که باید سیاست‌ها را بر مبنای افزایش آن طرح ریزی کرد.
مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به تأسیس سازمان صنایع کوچک در سال ۴۷ و تأسیس شهرک‌های صنعتی ایران در سال ۶۲ و همچنین ادغام این دو در سال ۸۳ یاد آور شد: در شهرک های صنعتی دو محور سخت افزاری و نرم افزاری در فعالیتها مورد توجه است که در این خصوص تا سال ۸۳ موضوع سخت افزاری در ایجاد زیرساختها بسیار پررنگ بود و در حال حاضر از نظر نرم افزاری این امر دنبال می‌شود.
ابراهیمی با اشاره به بحث تامین آب به عنوان یکی از نیازهای مهم شهرک‌های صنعتی خاطر نشان کرد: چون اولیت تأمین آب شرب در استان قم است. بنابراین ما نیز باید به دنبال آب پایدار دیگری برای صنایع باشیم که مهم ترین راه، استفاده از آب خاکستری و پسآب برای تأمین مصارف صنایع است. و در این راستا بوده که از فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب شهری آب قم، به مقدار ده هزار متر مکعب در شبانه روز تخصیص گرفته ایم.
وی با بیان اینکه مطالعاتی برای جابجایی آب برای نواحی و شهرک‌های صنعتی و توسعه فضای سبز آن انجام شده افزود: در این خصوص ۳۰ درصد آبی که در شهرک‌های صنعتی وارد می شود برای توسعه فضای سبز و ۵۵ درصد از آن در صنایع استفاده می‌شود.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به طرح کلان در دست مطالعه برای تصفیه خانه قم با پیش بینی اعتبار ۱۵۰ میلیاردی جهت احداث گفت: این طرح از جمله پروژه‌های اولویت داری که در نیمه دوم سال جاری اجرایی خواهد شد و امیداوریم بتوانیم پساب آن را نیز تصفیه و آب را به سمت شهرک‌ها ببریم.
ابراهیمی با اشاره به خط انتقال تا ۲۰۰ کیلومتری، اعتبار این حط انتقال آب را ۴۴ میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: این طرح تا کنون بیش از۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به بیان مشکل در تامین برق به عنوان یکی از دغدغه‌ها اساسی اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با ایجاد واحدهای کم مصرف و به روزرسانی تجهیزات در این زمینه نیز تحولات خوبی را در زمینه کاهش میزان مصرف داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با اشاره به هزینه ۴۰۰ میلیارد تومانی در زمینه توسعه شهرک های صنعتی در سال گذشته تصریح کرد: هدف گذاری سال جاری ما ۱۰۰۰ میلیارد تومان در این خصوص است که قطعا اولویت امروز ما سرمایه گذاری در قم با هدایت صنایع به سمت صنایع پاک و کم مصرف و زودبازده است.
ابراهیمی با اشاره به ضرورت بازنگری سند آمایش استان خواستار اعطای مجوز به صنایعی شد که از نظر آب و برق کم مصرف بوده و امکانات لازم را برای توسعه زیرساختها داشته باشند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم ۲۸ قرار داد واگذاری زمین در ۴ ماهه ۱۴۰۰ که شامل ۱۵٫۳دهم هکتار بود را خبر داد و یادآور شد: امسال ۴۸ قرار داد در ۲۱٫۳ دهم هکتار است که رشد خوبی را نشان می دهد و پیش بینی می شود تا شهریور ماه رشد صد در صدی را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در قم ۷ شهرک و ۴ نواحی صنعتی شامل ۲۸۰۰ واحد و ۳۵ هزار نفر اشتغال فعال است  گفت: در سال جاری در جهت صدور مجوزها و اشتغال زایی ۱۲هزار نفر هدف گذاری شده که ۶ هزار نفر در صنعت هستند و در این باره برنامه های خوبی داریم.
ابراهیمی عنوان کرد: قم داری مقام نخست در تولید کفش و دمپایی است و ۷۰ درصد تولیدات در این استان انجام می شود و در طول سال ۱۲ میلیون جفت کفش و دمپایی صاددرات داریم همچنین در صنایع شیمیایی و نساجی و فلزی و صنایع فرهنگی نیز حرفی برای گفتن وجود دارد.
وی در خصوص ارتقای سطح ایمنی شهرک های صنعتی تصریح کرد: در شهرک های صنعتی ایجاد ایستگاههای آتش نشانی براساس خطرپذیری صنایع است و در حال حاضر دو ایستگاه آتش نشانی در شهرک های صنعتی قم فعال بوده و کلنگ احداث سومین ایستگاه نیز بر زمین زده شد و سال اینده به بهره برداری می رسد، همچنین ۳ دستگاه ماشین آتش نشانی فعال داریم و به زودی تجهیزات دیگری نیز خریداری می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights