بر اساس آنچه در درگاه مرکز آمار ایران آمده، در این آمارگیری به ۴٣٧٠٠ خانوار شهری و ١٨٨۶٠ خانوار روستایی و در کل به ۶٢۵۶٠ خانوار ایرانی مراجعه و اطلاعات مرتبط با حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گردآوری شده است. قرار است یافته‌های تفصیلی این طرح به زودی در درگاه ملی آمار ایران به نشانی  www.amar.org.ir قرار گیرد.
– مهم‌ترین یافته‌های طرح در حوزه مطالعه به این شرح ارائه شده است با این توضیح که جامعه آماری افراد باسواد ۱۵ سال و بالاتر بوده است.
– ۹.۶۲ درصد افراد در سال ١٣٩٩ یک نوع مطالعه غیردرسی اعم از کتاب غیردرسی، روزنامه یا نشریه و ۵.۵۴ درصد هم در یک سال قبل از آمارگیری، مطالعه کتاب غیردرسی اعم از چاپی یا الکترونیکی داشته‌اند.
– ۴.۲۲ درصد در ماه قبل از آمارگیری روزنامه اعم از چاپی یا الکترونیکی و ٩‌.٨ درصد در ماه قبل از آمارگیری نشریه (چاپی یا الکترونیکی)  مطالعه کرده‌اند.
– از ۶ ساعت و ٣٢ دقیقه سرانه مطالعه کتاب غیردرسی در ماه، ٢ ساعت و ٣٢ دقیقه سرانه مطالعه قرآن و ادعیه و ۴ ساعت سرانه مطالعه سایر کتب غیر درسی بوده است.
– از افرادی که سال ١٣٩٩ مطالعه کتاب غیردرسی داشته‌اند، ٢‌/٣٣ درصد دست‌کم یک عنوان کتاب، ٧‌/۵٢ درصد دو تا چهار عنوان، ۵‌/٧ درصد پنج تا هفت و ۵‌/۶ درصد بیش از هفت عنوان کتاب خوانده‌اند.
– نتایج آمارگیری نشان می‌دهد اولویت مطالعه افراد به ترتیب مطالعه قرآن و ادعیه، رمان و داستان‌های کوتاه بزرگسالان، روانشناسی و تربیتی و موضوع‌های دینی (جز ادعیه و قرآن) بوده است.
– استان‌های یزد با ١۵ ساعت و ١۶ دقیقه، قم با ١۵ ساعت و ١٢ دقیقه و قزوین با ١٢ ساعت و ۵٨ دقیقه در ماه بیشترین و کرمانشاه با ٣ ساعت و ۴٠ دقیقه، کهگیلویه و بویراحمد با ٣ ساعت و ٢٢ دقیقه و بوشهر با ٢ ساعت و ۴٠ دقیقه در ماه کمترین سرانه مطالعه را در سال ١٣٩٩ داشته‌اند.